شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روز قدس#گفتگو#عراق

مقام حشد شعبی در گفتگو با تسنیم: امروز روز فریاد برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است


مقام حشد شعبی در گفتگو با تسنیم: امروز روز فریاد برای اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است

معاون رئیس ستاد سازمان حشد شعبی عراق از روز قدس به عنوان روز فریاد برای بیرون راندن آمریکایی‌ها از منطقه نام برد.

«حاج ابو علی البصری» معاون رئیس ستاد حشد شعبی عراق در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد، امروز جمعه گفت: امروز روز فریاد برای درخواست خروج آمریکایی‌ها از منطقه است.

وی از ملت‌های اسلامی خواست که روز جهانی قدس امسال را روز فریاد یکپارچه قرار دهند تا  نیروهای آمریکایی از منطقه خارج شوند و به مردم منطقه اجازه دهند که خود تصمیم گیرنده منطقه خودشان باشند.

البصری تاکید کرد: روز قدس روزی است که عزت بخش اسلام و یاری دهنده این دین در این زمان و بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران امام خمینی( قدس سره) نامگذاری کرد تا این روز روز مستضعفان علیه مستکبران باشد.

وی بیان کرد: امام خمینی(قدس سره) این روز را روز قدس نامیدند و در این شرایط تا در سال یک روز باشد که مظلومان ستمی که بر آنها روا داشته می‌شود را بیان کنند و خواستار آزادی و کرامت  و استقلال و عزتشان باشند.

البصری تاکید کرد: این روز به مثابه روزی برای نفس کشیدن مظلومان در دنیا به طور کل و مظلومان در جهان اسلام به شکل خاص است. امیدواریم که این روز روز خیزش و تحرک و روز اعتراض علیه مستکبران و روز مطالبه حقوق مستضعفان باشند. در این روز مستضعفان حقوق خود را مطالبه می‌کنند که مستکبران غصب کرده‌اند و اینکه طاغوت‌ها از به بندگی کشیدن ملت‌ها و روا داشتن ظلم علیه آنها، دست بردارند.

وی گفت: روز جهانی قدس دعوت از ملت‌هاست که به پا خیزند و خواستار آزادی و کرامت و عزت باشند و حامی اسلامی باشند که دولت‌های مستکبر و حکومت‌های مسلط شده بر گردن ملت‌های مسلمان و کشورهای اسلامی با آنها مبارزه کرده‌اند.

البصری بیان کرد:  امام خمینی(قدس سره) آخرین جمعه هر ماه رمضان را را روزقدس قرار دادند و در ماهی که قرآن برای هدیت مردم و روشنگری نازل شده است تا مسلمانان ید واحد و فریاد واحدی باشند تا خواستار عدالت، آزادی، عزت، کرامت و استقلال باشند و در این روز به مخالفت با سلطه ظالمان و مستکبران  و بیگانگان و اشغالگران برخیزند.

البصری در پایان خطاب به ملت‌های منطقه گفت: از شما می‌خواهیم که این روز روز فریاد واحدی باشد که همه مسلمانان و مظلومین در منطقه  خواهان خروج آمریکا و صهیونیست‌ها از منطقه شوند.

انتهای پیام/