شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جهان اسلام#روز قدس#فلسطین#مسلمان

افشار: روز قدس را صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم/ رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر شده است


افشار: روز قدس را صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم/ رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر شده است

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: روز قدس و دفاع از ملت فلسطین را صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم بلکه بسیاری از کشورها و افراد غیر مسلمان دنیا هم از حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علیرضا افشار ضمن گرامیداشت یاد و خاطر مبتکر روز قدس، حضرت امام خمینی (ره)، اظهار داشت:  امام خمینی(ره) با توجه به اینکه جهان اسلام مسئله مشترکی را به نام اشغال سرزمین فلسطین دارند، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نام‌گذاری کرده‌اند، چرا که ماه مبارک رمضان و روزه‌داری اعتقاد مشترک تمام مسلمین جهان است.

وی افزود: روز جهانی قدس و دفاع از ملت فلسطین را صرفا به جهان اسلام محدود نکنیم بلکه بسیاری از کشورها و افراد غیر مسلمان دنیا هم از حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کنند و مجامع بین المللی هم مصوباتی در این خصوص دارند اما رژیم صهیونیستی به دلیل حمایت استکبار جهانی به‌خصوص آمریکا به آن‌ها عمل نمی‌کند.

رئیس ستاد مرکزی و سخنگوی سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه آمریکا منافع خود را به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه گره زده و هزینه‌های سنگینی را متقبل شده است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا از پرداخت این هزینه‌ها برای حمایت از رژیم اشغالگر قدس غافل هستند.                                       

افشار با بیان اینکه رژیم صهیونیستی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تلاش بر تفرقه‌افکنی بین کشورهای اسلامی دارند، گفت: رژیم صهیونیستی سعی در این دارد که با تفرقه‌افکنی بین کشورهای اسلامی آن‌ها را به خود مشغول کرده و از مسئله مشترک بحث اشغال فلسطین غافل کند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا از هزینه‌های گزاف و ایجاد جریان داعش در منطقه این بود که جبهه مقاومتی ایجاد شده در پیرامون رژیم صهیونیستی را درهم بشکند و از محاصره نجات دهند که این اتفاق نیفتاد و برخلاف آن، جبهه مقاومت مستحکم‌تر از گذشته و با پیوندی عمیق‌تر از قبل بین ملت‌های لبنان، سوریه، عراق و ایران در مقابل رژیم صهیونیستی صحنه‌آرایی کردند. 

رئیس سابق شورای سیاست‌گذاری و راه‌اندازی مرکز غرب‌شناسی با تاکید بر اینکه امروزه رژیم صهیونیستی آسیب‌پذیر شده است، افزود: این رژیم که نتوانست در مقابل حزب الله لبنان مقاومت کند، چگونه می‌تواند در مقابل جبهه عظیم مقاومت بایستد، به‌زودی شاهد این خواهیم بود که قدس شریف آزاد شده و رژیمی برخواسته از اراده مردم ساکن منطقه فلسطین برپا شود.

افشار اظهار داشت: روز قدس سند افشای دورویی و دروغ دنیای استکبار به جهانیان است.

وی تصریح کرد: هرساله باید با یادآوری روز قدس، در مقابل تجاوزها بایستیم، تا دیروز با راهپیمایی در خیابان‌ها رژیم جنایتکار صهیونیستی را محکوم می‌کردیم ولی امسال باید با فریادی رساتر در فضای مجازی انجام شده و به دنیا مخابره شود.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه فضای مجازی حد و مرزی ندارد، گفت: باید با پوشش روز قدس در فضای مجازی و در شبکه‌هایی که بازتاب خارجی بیشتری داشته باشد به وظیفه و رسالت خود در این عرصه عظیم اجتماعی و سیاسی عمل کنیم.

انتهای پیام/