شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پارالمپیک#جام جهانی#توکیو#2020

امیر جعفری: به دنبال خوش‌رنگ‌ترین مدال در پارالمپیک هستم


امیر جعفری: به دنبال خوش‌رنگ‌ترین مدال در پارالمپیک هستم

قهرمان رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری هدفش را کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو عنوان کرد.

امیر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری به میزبانی تایلند که موفق به کسب مدال طلا در آن شد، اظهار داشت: من در اسفند ماه و در مسابقات قهرمانی کشور وزنه کمتری زدم، اما در این یکی دو ماه روند خوبی را در تمرینات داشتم و شرایطم بهتر شده است. البته آسیب‌دیدگی جزئی هم داشت که برطرف شده است. در تایلند نیز توانستم یک ارتقای رکورد و همچنین ارتقای رده در رنکینگ داشته باشم. امیدوارم در این مدت باقیمانده تا پارالمپیک افزایش رکورد قابل توجهی داشته باشم تا در توکیو هم نتیجه خوبی کسب کنم.

وی ادامه داد: این رویداد گام پنجم در مسیر کسب سهمیه المپیک بود. از اسفند تا خرداد ماه پنج مسابقه برگزار می‌شود که کشورها با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و همچنین وضعیت خودشان، انتخاب می‌کنند که در کدام رویداد حضور داشته باشند. در واقع این موضوع باعث تقسیم حریفان در مسابقات مختلف می‌شود.

قهرمان جام جهانی پاراوزنه‌برداری گفت: حریفان دسته 65 کیلوگرم از نیجریه و الجزایر به دلیل بُعد مسافت در جام جهانی تایلند شرکت نکردند. در واقع آنها ترجیح می‌دهند در رویدادی حاضر باشند که به کشورشان نزدیک‌تر است. حتی حریف چینی هم در تایلند حضور نداشت و احتمالاً در مسابقات امارات شرکت خواهد کرد. به هر حال حریفان اصلی من در این رویداد حضور نداشتند.

جعفری درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد خود در پارالمپیک 2020 توکیو عنوان کرد: درباره بازی‌های توکیو چیزی قابل پیش‌بینی نیست. هدف من کسب مدال است، حالا هر چه رنگش بهتر باشد، برای من و ایران بهتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/