به گزارش برنا، علی درویش پور در این بازدیدها که صبح روز پنج شنبه 16 اردیبهشت ماه صورت گرفت، بر لزوم عملیاتی کردن فرمان مقام معظم رهبری در قالب شعار سال تاکید کرد.

  وی از پروژه دی یوتی فری شاپ واقع در فرودگاه بین المللی قشم بازدید کرد و عنوان داشت: پروژه دی یوتی فری شاپ با هدف جلب گردشگر و تولید برندهای شاخص دنیا در جزیره قشم، باید به سرعت برای مراسم افتتاح ریاست جمهوری در ۲۳ اردیبهشت ماه آماده شود.

درویش پور همچنین ضمن بازدید از پروژه تکنیکال بلاک فرودگاه بین المللی قشم بردر اولویت قرار گرفتن تکمیل این پروژه تاکید کرد و بیان داشت: برای تبدیل شدن قشم به نخستین مقصد گردشگری در کشور، سیما و منظر فرودگاه جزیره به عنوان یک مبدأ ورودی بسیار مهم است. 

*صنایع شیلاتی قشم در مسیر تأمین امنیت غذایی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این بازدیدها، از سه پروژه پرورش میگوی جزیره نیز که در چهارمین دور افتتاح های ریاست جمهوری در قشم مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت نیز بازدید به عمل آورد.

وی در بازدید از شرکت تعاونی میگوی دشت کنار سیاه قشم گفت:۲۶ استخر این پروژه برای وارد شدن به چرخه تامین غذای کشور باید تا هفته آینده آماده بهره برداری شود.

درویش پورهمچنین از مراحل آماده سازی استخرهای شرکت هامور طلایی قشم دیدن کرد و اظهار داشت: این شرکت با ۱۵ استخر فعال و ۶ استخر آماده آبگیری، یکی از پروژه های این منطقه در دور چهارم افتتاح های ریاست جمهوری خواهد بود.

این مقام مسوول در بازدید از شرکت تعاونی دریانوردان قشم نیز از فعالیت مجموعه مذکور در حوزه تولید غذا تقدیر کرد و ادامه داد: این مجموعه با ۳۱ استخر فعال یکی از مزارع صادرات محور جزیره قشم است و با ورود ۵۷ استخر آماده بهره‌برداری به فاز تولید، ظرفیت  صادرات آبزیان در این منطقه، افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از پروژه پرورش ماهی در دریای شرکت آبزیان دشت مروارید قشم تاکید کرد: پرورش ماهی در دریا با حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس، نقش حائز اهمیتی در تولید و اشتغال کشور دارد.

وی همچنین در حاشیه  بازدید از پروژه های افتتاحی ریاست جمهوری،  از شرکت مجتمع فرآوری سالم غذای قشم که در زمینه خشک کردن ماهی به شیوه صنعتی فعالیت می کند نیز بازدید کرد.

به گفته درویش پور،  خشک کردن ماهی به روش  صنعتی به منظور جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تولیدات صادرات محور و کمک به تحقق اهداف مناطق آزاد در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مقام عالی برلزوم تسریع در مراحل ساخت و راه اندازی شرکت مذکور دستوراتی صادر کرد تا روند تکمیل زنجیره ارزش در صنایع غذایی قشم سرعت گیرد.

در ادامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از هتل سارینا واقع در شهر قشم که با ظرفیت ۳۲۰ تخت، پتانسیلی جدید در بخش اقامتی جزیره محسوب خواهد شد نیز بازدید کرده و دستور حل مشکلات برای ورود این مجموعه اقامتی در چرخه گردشگری جزیره را صادر کرد.