شهر خبر

تدوین و بازنگری ۱۹ آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار


تدوین و بازنگری 19 آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰آیین نامه جدید تدوین و ۹آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی بازنگری شده است .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حاتم شاکرمی,معاون روابط کار وزارت کار در یکصد و شصت و هفتمین نشست شورای عالی حفاظت فنی گفت: از اقدامات شورای عالی حفاظت فنی به عنوان پارلمان ایمنی کشور  در دولت و در راستای صیانت از سلامت نیروی کار ، می توان به بازنگری  9آیین‌نامه و تدوین 10آیین نامه جدید اشاره کرد که 5آیین نامه آن در نشست های این شورا تصویب و بقیه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: این شورا توانست زمینه لازم را برای خروج 467بنگاه اقتصادی از شرایط سخت و زیان آور فراهم کند.

شاکرمی افزود: از دیگر اقدامات این شورا پاسخ گویی به 43استعلام کمیته های سخت و زیان آور استان ها طی 27جلسه تخصصی، در دولت تدبیر و امید با هدف ایجاد وحدت رویه بوده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: شورای عالی حفاظت فنی باید بدون توجه به نظرات غیر کارشناسی و با حفظ چارچوب وظایف تخصصی زمینه های لازم را برای مشارکت  بخش‌های غیر دولتی در تدوین و اجرای بخشی از آیین نامه‌های که قابل واگذاری به شرکت ها یا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی غیرحاکمیتی است، مهیا کند .

وی با اشاره به ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ایجاد هم‌افزایی در تدوین این آیین نامه ها  که موجب خدمت به سلامت جامعه کار و تولید است، گفت : شورای عالی حفاظت فنی در راستای اجرای موثر مصوبات باید زمینه لازم را برای رصد و نظارت بیشتر در واحدهای تولیدی  فراهم سازد.

رییس شورای‌عالی حفاظت فنی با تاکید بر اولویت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداردسازی و سالم‌سازی محیط کار گفت: شورای عالی حفاظت فنی باید با بازنگری قانون و مقررات مربوط به مشاغل سخت و زیان آور  برای خروج دیگر بنگاه های اقتصادی که دارای مشاغل سخت و زیان‌آور هستند نیز، زمینه لازم را برای سالم سازی محیط کار مهیا کند .

انتهای پیام/