شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه

این یارانه‌ یک یارانه دیگر را قطع کرد !

مسئولان قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از واریز یارانه ای تحت عنوان یارانه فوق العاده رمضان ۱۴۰۰با رقم مجموع ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای میلیون ها نفر خبر داده اند اما گزارش ها در مورد مبلغ این‌ یارانه و خانوارهایی که یارانه به حساب سرپرست آنها واریز شده ضد و نقیض است.

اقتصاد این یارانه‌ یک یارانه دیگر را قطع کرد !

 ماه رمضان رو به پایان است و دولت نیز مدعی پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان یارانه فوق العاده در این ماه به برخی خانوارهای کم درآمد شده اما بسیاری از خانوارهایی که قاعدتا باید در شمار دریافت کنندگان این یارانه باشند نه تنها مبلغی به حساب آنها واریز نشده بلکه حتی از چنین یارانه ای خبر ندارند!

یارانه‌ای که نه شفاف است و نه کافی!

شرط اساسی مثمر ثمر بودن کمک های دولت به اقشار آسیب پذیر ، شفاف بودن و مکفی بودن این کمک ها است اما به نظر می رسد در مورد یارانه ماه رمضان این دو شرط رعایت نشده است. از یک سو خانوارهای دریافت کننده یارانه به درستی مشخص نیستند و از سوی دیگر در مورد مبلغ یارانه نیز نمی توان گفت کمک موثری به معیشت خانوارها کرده است.

اگر ۲۵۰۰ میلیارد تومان طبق ادعای مسئولان به صورت سرانه بین ۶۰ میلیون نفر توزیع شده باشد مبلغی که برای مثال به یک خانوار ۴ نفره اختصاص یافته حدود ۲۰۰ هزار تومان است.  سوال اینجاست که ۲۰۰ هزار تومان در برابر گرانی اقلامی مثل برنج، روغن ، گوشت ، مرغ و … چه گره ای از این خانوارها باز کرده است؟

یارانه‌ای که یارانه دیگر را قطع کرد

نکته این است بعضی سرپرستان خانوارهای مشمول یارانه‌معیشتی در ماه رمضان مبلغی متفاوت با مبلغ یارانه‌معیشتی برایشان واریز شده اما یارانه معیشتی اردیبهشت ماه آنها واریز نشده است این درحالیست که قرار بود یارانه‌ماه رمضان جدا از یارانه‌معیشتی باشد.

بر اساس اعلام دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا سازمان برنامه و بودجه از محل بودجه های حمایتی اعتباری بالغ بر۲۵۰۰ میلیارد تومان را به ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط اختصاص داده و این مبلغ تحت عنوان«معیشتی فوق العاده» در ماه مبارک رمضان به سرپرستان خانوارهای مشمول پرداخت شده است.

منبع: کاماپرس