شهرخبر

شروع گردشگری بدون قرنطینه در یونان

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شروع گردشگری بدون قرنطینه در یونان صورت می پذیرد.

مهدی عباسی، کارشناس گردشگری گفت که یونان شهروندان کشورهایی را که در برابر کرونا واکسینه شده اند یا قبل از ورود، پاسخ آزمایش کرونای آنها منفی باشد، به مدت یک هفته از قرنطینه معاف می کند. انگیزه یونان از این کار فقط رونق گردشگری است.

او ادامه داد: البته این مقررات فعلا برای اتباع ایالات متحده آمریکا، کشورهای حوزه شینگن، انگلستان، امارات متحده عربی، صربستان، اسرائیل، روسیه، استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی، سنگاپور و اتباع کشورهای دارای اقامت دائم در اتحادیه اروپا برقرار شده است. شهروندان این کشورها با ارائه کارت واکسن کووید ـ با دو دوز کامل ـ و یا جواب منفی تست کرونا، دیگر ملزم به رعایت قرنطینه یک هفته ای در یونان نخواهند بود.

یورونیوز نیز در گزارشی اعلام کرد شهروندان سایر کشورها از 25 اردیبهشت امسال می توانند با در دست داشتن کارت تزریق واکسن و یا جواب منفی تست کرونا بدون قرنطینه و صرفا برای اهداف گردشگری وارد کشور یونان شوند.

عباسی با استناد به گزارش ها و اخبار موجود و با اشاره به مرگ بیش از 10 هزار نفر در یونان بر اثر کرونا گفت: این کشور که اقتصاد آن عمدتا به صنعت گردشگری وابسته است و به دلیل اقدامات اپیدمی متحمل خسارات اقتصادی زیادی شده، قصد دارد در فصل تابستان میزبان گردشگران خارجی بی شماری باشد.

پیشنهاد پذیرش گردشگران واکسینه شده نیز بتازگی روی میز اتحادیه اروپا گذاشته شده است. کشورهای این حوزه بیشتر از یک سال است رفت و آمدهای درون منطقه ای داشته اند و ورود گردشگران خارج از این حوزه را محدود کرده اند. بنا بر گزارش یورونیوز، 27 کشور اروپایی طبق مقررات حاکم، تنها به شهروندان هفت کشور اجازه می دهند برای تعطیلات یا به دلایل غیرضروری دیگر به خاک آن ها سفر کنند، اما کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است آن دسته از شهروندان خارج از اتحادیه که بطور کامل در برابر کرونا واکسینه شده و نیز افرادی که از کشورهایی با وضعیت همه گیری کم خطر می آیند، بدون محدودیت اجازه سفر به اتحادیه اروپا را پیدا کنند.

شروع گردشگری بدون قرنطینه در یونان