فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره تغییر تیم‌های مداوم مربیان در فوتبال اظهار داشت: این مساله باید در 2 بخش بررسی شود. یکی اینکه وقتی قرار است یک مربی و باشگاه از هم جدا شوند، به صورت توافقی جدا می شوند که در این بحثی نیست چون جدایی به صورت توافقی اتفاق افتاده و نمی توان به آن ایرادی گرفت. بخش دوم اینکه قراردادها به صورت یک طرفه ملغی می شوند که در این بحث نمی توان فقط مربیان را مقصر دانست. برخی باشگاه ها هم خیلی ساده از مربیان خود عبور می کنند و بدون اینکه حق و حقوق آنها را پرداخت کنند به سادگی از آنها می گذرند. برای چنین مواردی باید قانون وضع شود تا هم باشگاه و هم مربی به صورت یک طرفه و بدون رضایت طرف مقابل نتوانند قرارداد امضا شده را نادیده بگیرند. در واقع باید قوانین سفت و سختی وضع شود تا باشگاه ها و مربیان ملزم باشند به قراردادهای خود پایبند بمانند.

او ادامه داد: هرچه قوانین فوتبال ایران به سمت و سوی حرفه ای شدن برود، برای همه بهتر است. در واقع قوانین باید به گونه ای اصلاح شود که هم مربیان و هم باشگاه ها به تعهدی که می دهند پایبند بمانند و پاسخگوی قراردادی که امضا کرده اند باشند. برای من قابل درک نیست که یک مربی چطور می تواند در طول یک فصل هدایت 3،4 تیم را برعهده بگیرد؟ این موضوع واقعا پیچیده و غیرقابل درک است. یک مربی وقتی وارد تیم جدیدی می شود به زمان نیاز دارد تا با جو تیم و بازیکنان آشنا شود و این خود یک پروسه زمان بر است اما در ایران برخی مربیان آنقدر توانایی دارند که در طول یک فصل هدایت چند تیم را برعهده بگیرند.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس گفت: وقتی یک مربی هدایت تیمی را برعهده می گیرد به زمان نیاز دارد تا با اتمسفر آن تیم آشنا شود و مربی ای که مدام در حال رفتن از این تیم به آن تیم است، باید خیلی مهارت داشته باشد تا خروجی خوبی از خود به جای بگذارد که البته این تقریبا یک ماموریت غیرممکن است. اگر دقت کنید هم متوجه می شوید که معمولا این مربیان کارنامه موفقی از خود به جای نمی گذارند چون این تقریبا محال و غیرممکن است که شما مدام در حال نقل و انتقال باشید و موفق شوید.

آشوبی درباره شروع دوباره لیگ برتر و اینکه آیا خستگی بازی‌های آسیایی روی عملکرد 4 تیم استقلال، تراکتورسازی، فولاد و پرسپولیس تاثیر می‌گذارد یا نه، بیان کرد: من اعتقادی به خستگی ندارم چون این تیم ها فرصت یک هفته ای برای بازسازی و ریکاوری داشته اند. نکته مهم این است که این تیم ها بتوانند خودشان را در فضای لیگ برتر قرار دهند و از اتمسفر لیگ قهرمانان آسیا بیرون بیایند. هر تیمی که این کار ار انجام دهد می تواند روند خوبی را در پیش داشته باشد. 4