شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

این عمل زیبایی در دوران کرونا رکورد زد!

کدخبر: 410489
اقتصاد نیوز : تزریق بوتاکس به محبوب‌ترین روش زیبایی غیرتهاجمی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده بود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، انجمن جراحان پلاستیک آمریکا گزارش داد که تزریق بوتاکس به محبوب‌ترین روش زیبایی غیرتهاجمی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده بود. این روش با فلج یا شل شدن عضله اطراف آن‌ها، چین و چروک‌ها را درمان می‌کند.

 

 دکتر سمیتا رامانادام عضو انجمن جراحی پلاستیک ایالات متحده  در این خصوص گفت، افزایش تقاضا می‌تواند به میزان زمانی که مردم در قرنطینه به تصویر  خود در طی همه گیری  خیره شده اند مرتبط باشد.

بر اساس یک گزارش جدید، افرادی که می‌خواهند ظاهر پیر،   ناشی از استرس خود  را کاهش دهند، می‌توانند مسئول رونق بوتاکس پس از همه گیری باشند. این مطالعه از سوی انجمن جراحان پلاستیک آمریکا نشان داد که تزریق بوتاکس با ۴.۴ میلیون عمل در سال گذشته به محبوب‌ترین روش زیبایی غیرتهاجمی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شده است.

افزایش بوتاکس در طی همه گیری کرونا می‌تواند به میزان استرس و زمان صرف شده برای مشاهده چهره  ما در تماس‌های ویدیویی در یک سال گذشته مرتبط باشد. دورکاری و شرکت در ویدئو کنفرانس‌ها نیز بی تاثیر نیست.

تزریق بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولینوم  سمی است که از باکتری گرفته شده و باعث بوتولیسم می‌شود، یک شکل شدید مسمومیت غذایی. به گزارش نیویورک تایمز، این سم به عنوان یک سلاح شیمیایی در طول جنگ جهانی اول آغاز شد و تا دهه ۱۹۶۰ برای درمان زیبایی استفاده نمی‌شد.

تزریق بوتاکس که ما اکنون از آن به عنوان درمانی برای کاهش چین و چروک و خطوط ریز می‌شناسیم، در اواخر دهه ۱۹۹۰ مرسوم شد، اگرچه تا سال ۲۰۰۲  برای استفاده تجاری به طور رسمی مورد تایید نبود. به گفته کلینیک مایو، این ماده شیمیایی عضلات اطراف چین و چروک‌ها را فلج یا شل می‌کند و باعث می‌شود که پوست این منطقه جوانتر به نظر برسد در حالی که ظاهر چین و چروک‌های عمیق مانند خطوط پنجه کلاغی  و خطوط لبخند را کاهش می‌دهد.