شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر ورزش#معاون وزیر#اسکی

علی‌نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی باید گسترده‌تر شود


علی‌نژاد: فعالیت فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی باید گسترده‌تر شود

معاون وزیر ورزش گفت: باید گستره جمعیتی اسکی و ورزش‌های زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح شود و تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت وزارت ورزش و جوانان، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی اظهار داشت: در راستای توسعه رشته‌های زمستانی، وزارت ورزش و جوانان با تغییر اسم فدراسیون اسکی به فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی موافقت کرده است و خروجی این تغییر اسم باید گسترش رشته‌هایی باشد که فعالیتی در ایران نداشتند و یا کم توسعه بودند.

مهدی علی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ جغرافیایی نسبت به کشورهای منطقه شرایط و امکانات طبیعی مناسب تری دارد، گفت: باید از این فرصت خدادادی بهره بیشتری ببریم و گستره جمعیتی اسکی و ورزش‌های زمستانی را توسعه دهیم و این نگاه که اسکی یک ورزش انحصاری است، باید اصلاح شود و تغییر کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص بازی‌های المپیک زمستانی که اسفند ماه در چین برگزار می‌شود، تصریح کرد: تاکنون چهار سهمیه در اسکی آلپاین و صحرانوردی برای ایران در المپیک زمستانی قطعی شده، انتظار این است که نمایندگان کشورمان بتوانند رنکینگ دوره قبلی این بازی‌ها را ارتقا دهند و در بازی‌های زمستانی آسیا در سال 20222 سهمی از مدال طلای این بازی‌ها داشته باشند و این با برنامه ریزی درست و مدون قابل دسترس است.

در این جلسه، عباس نظریان مادوانی، رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در سال 1399 و المپیاد استعدادیابی فدراسیون که به میزبانی استان البرز برگزار شد را ارائه داد. نظریان مادوانی همچنین گفت: سال گذشته با وجود شرایط کرونایی لیگ را برگزار کردیم و سال 1400 هم بنا داریم ابتدا لیگ منطقه‌ای را در چهار گروه برگزار کنیم تا برترین‌های هر منطقه به لیگ ملی راه یابند. در راستای توسعه رشته های جدید و آشنایی مربیان با آخرین متدهای آموزشی، دعوت از مدرسان طراز اول اروپایی را در برنامه خود داریم.

انتهای پیام/