شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#وزیر خارجه

وزیر خارجه عراق:

آنچه در عراق روی می دهد بر همه کشورهای منطقه تاثیرگذار است

آنچه در عراق روی می دهد بر همه کشورهای منطقه تاثیرگذار است

وزیر خارجه عراق اعلام کرد: آنچه در عراق روی می دهد، بر همه کشورهای منطقه تاثیرگذار است لذا تحرکات ما بخشی از منافع کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: منازعات منطقه‌ای و تنش میان ایران و امریکا از جمله چالش‌هایی است که با آن مواجهیم.

وی گفت: منازعه میان کشورهای مختلف در منطقه و میان تهران و واشنگن احیانا بر وضعیت سیاسی، امنیتی و جامعه عراق تاثیرگذار است.

وی افزود: با تغییر دولت امریکا دیدیم که در این زمینه هم تغییری به وجود آمد به طوری که با ایران وارد تماس شد لذا گفت‌وگوها و مذاکرات در وین شکل گرفت، همچنین ایران و عربستان به صورت اعلام نشده وارد تماس و گفت و گو شدند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق اظهار داشت: بغداد در این دیدارهای منطقه‌ای نقش‌آفرینی کرد چرا که این منازعات بر وضعیت سیاسی عراق تاثیرگذار است و ما برای مدیریت منازعات در داخل نیاز به مدیریت آن در خارج از کشور داشتیم.

فواد حسین ادامه داد: آنچه در عراق روی می دهد، بر همه کشورهای منطقه تاثیرگذار است لذا تحرکات ما بخشی از منافع کشورمان بود که بخشی از منافع منطقه به شمار می رود.

وزیر امور خارجه عراق برای دیدار با مسئولان ایتالیایی و پاپ فرانسیس به رم سفر کرده است.