شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال

ضرورت ارتقای مهارت تعاونگران کشور/نقش مهارت در رونق اشتغال و کارآفرینی


ضرورت ارتقای مهارت تعاونگران کشور/نقش مهارت در رونق اشتغال و کارآفرینی

وزیرکار به ضرورت ارتقای مهارت تعاونگران کشور اشاره کردو گفت:مهارت زایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهارت ، یک توانایی اکتسابی برای انجام یک کار خاص جهت رسیدن به یک نتیجه از پیش تعیین شده در زمان مشخص است. بعضی مهارتها عمومی هستند و در زندگی روزمره به کار می‌آیند مانند توانایی تصمیم‌گیری، حل مسأله، تفکر خلاق، رابطه مؤثر با دیگران، کنترل استرس و نظایر آن، اما برخی دیگر مربوط به یک شغل خاص می‌باشند.

مهارت زایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند. 

محمد شریعتمداری, وزیرکار درباره آموزش مهارتی از تدوین 2هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی باعث شد آموزش فنی و حرفه ای با کار و شغل کارگران عجین شود و آنها بتوانند مهارت های خود را ارتقا دهند. این مراکز همچنین باعث شدند کسانی که به دنبال شغل هستند هم بتوانند آموزش ببینند. 

شریعتمداری به تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: این یادداشت تفاهم به منظور افزایش مهارت بین توانخواهان تنظیم شده است که با اجرایی شدن آن استعدادهای عظیمی که در فرزندان بهزیستی وجود دارد شکوفا می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بازنشستگی کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: مهارت آموزی تنها مختص به جوانان نیست، بلکه کسانی که سال‌ها کار کرده و اکنون بازنشسته شده اند،  می توانند با مهارت های جدیدی آشنا شوند و عنصر مهم تری در جامعه باشند. 

شریعتمداری به تفاهم نامه سه جانبه سازمان فنی و حرفه ای، معاونت امور تعاون و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: ارتقای مهارت تعاونگران کشور برای ما بسیار حائز اهمیت بود و این تفاهم نامه به منظور نظام مند کردن آموزش های تعاونی تنظیم شده است. 

وی افزود: از جمله اهداف معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در این تفاهم نامه سه جانبه، ارتباط وسیع بین تامین منابع فعالیت های اشتغال زا در کشور ،صیانت از مشاغل موجود و پایداری سازی مشاغل را می توان برشمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: اقتصاد ما نیازمند به روز شدن است و در این راستا باید خود را با تغییر جامعه کار همسو و همساز  و به سمت آن حرکت کنیم‌ .

 *رشد 111درصدی مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سازمان فنی حرفه ای 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سازمان فنی حرفه ای کشور در هجده ماه گذشته 111 درصد رشد داشته‌اند.

وی گفت: نهضت مهارت افزایی که فرمایش مقام معظم رهبری است، با توجه و پیگیری رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور در مدت زمان کوتاهی تحقق یافت و با تلاش های ایشان قدم های موثری در این زمینه برداشته شده است.

 شریعتمداری، حرکت سازمان فنی و حرفه ای به سمت حکمرانی و سپردن مهارت آموزی به بخش خصوصی و تعاونی برای پر کردن شکاف های آموزش مهارتی در ایران را ستودنی خواند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد : نهضت مهارت افزایی با مشارکت مردم واجتماع محور کردن آموزش‌ های فنی و حرفه ای‌ محقق می شود.

وی با بیان اینکه در تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای و معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال به موضوع آموزش کارآفرینی هم پرداخته شده است ، این موضوع را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اینکه افراد  هم خود شغل داشته باشند و هم کارآفرینی کنند برای ما حائز اهمیت است . 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواست ریل گذاری تثبیت شده ای در خصوص نهضت مهارت افزایی داشته باشند تا دولت های بعد هم بتوانند به درستی این مسیر را دنبال کنند.

انتهای پیام/