به گزارش برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در آیین بهره ‌برداری از طرح‌های عمرانی و آموزشی وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش گفت: در بخش آموزش عالی و آموزش پرورش شاهد افتتاح های خوبی بودیم و گزارش های امید بخش بود و نشان داد که کشور در این 8 سال حرکت و پیشرفت خوبی در زمینه علم و دانش داشته است و به رتبه علمی پانزدهم رسیده ایم. اساس هدف دولت این بود که دانشگاه ها به مراکز تولیدی و صنعتی متصل کند. بخاطر فضای سیاسی برخی اقدامات دولت  کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمتر گفته می شود در این دولت برای علم  و تحقیقات  توجه ویژه ای قائل شده بودیم. در این دولت در روز های سخت در سال 98 و 99 توجه ویژه ای  شده برای بازسازی و نوسازی فضا های ازمایشگاهی،  که تحول امروز در علم و دانش را پدید آورده است.

او ادامه داد: حضور مردم در شرایط کرونایی، انهایی که در مراکز مذهبی و دینی حضور پیدا کردند و انهایی که در خانه هم نوا بودند حتما شست و شویی کامل روحی را در این سه شب خواهد داشت و گره خوردن این پاکی و صفای دل با علم و دانش و تحقیقات و پیشرفت  منجرمی شود شاهد تحول بزرگی در کشور باشیم.

روحانی گفت: دولت در شرایط سخت ارزی و مالی طی سال های گذشته توانست ده ها میلیون یورور برای ساخت آزمایشگاه در دانشگاه ها اختصاص دهد.بیش از دو هزار میلیارد تومان قرارداد بین دانشگاه ها و بخش صنعت منعقد شده ا که نشان می دهد ارتباط بین دانشگاه ها و بخش صنعت و تولید ارتقا یافته و کار بسیار بزرگی است.

 رئیس جمهور بیان کرد: روز جمعه که روز قدس است  را بیاد ملت  فلسطین   که  70 و چند سال است از سرزمین و خانه خود اواره هستند و جامعه  جهانی به این ها توجه ندارد و غاصبان  به غصب خود ادامه  میدهد پاس میداریم. بازپس گیری قدس به دست مسلمانان  مورد توجه همه ما بوده  وانشاالله مردم  فلسطین در این جهاد به پیروزی می رسند. شرایط به گونه ای است که  راهپیمایی نداریم ولی همه برای ازادی قدس دعا می کنیم و فردا از بیانات رهبری استفاده می کنیم. 

در حال تکمیل