به گزارش برنا، کنفرانس مشترک احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان با عنوان «عادی سازی روابط با اسرائیل‌، خیانت به امت اسلامی» به همت بنیاد حمایت از فلسطین در باشگاه خبرنگاران شهر «کراچی» برگزار شد.

این سمینار در آستانه روز جهانی قدس صورت پذیرفت و نمایندگان و مسوولان ارشد از احزاب تحریک انصاف (حزب حاکم پاکستان)، مسلم لیگ نواز، حزب مردم، جماعت اسلامی، حزب متحده قومی، جمعیت علمای پاکستان و حزب مجلس وحدت مسلمین در آن شرکت کردند.

رهبران سیاسی پاکستان با اعلام تعهد برای حمایت قاطع از ملت فلسطین، دفاع از جبهه مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس و مخالفت با هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل گفتند: سازشگران با تل‌آویو مرتکب به خیانت به ملل اسلامی از جمله فلسطینیان بی دفاع شده‌اند.

به‌ گفته آنان، حل مسئله فلسطین اجماع منطقه‌ای و رویکرد همسو حامیان آزادی بیت المقدس را می‌طلبد و برای این هدف باید بلوک‌ جدیدی در منطقه با حضور ایران و پاکستان از جمله مالزی و ترکیه تشکیل شود.

سناتور «تاج حیدر» از حزب مردم پاکستان مشارکت واشنگتن و تل‌آویو را تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی دانست و افزود: مسلمانان باید برای آزادی قدس و نجات مردم فلسطین از چنگ اشغالگران متحد شوند.

وی تاکید کرد: منابع کشورهای اسلامی باید صرف ملت‌های آنان شود و همزمان باید افکار عمومی در جهان را برای حل مسئله فلسطین و جلوگیری از توسعه طلبی اسرائیل آماده کرد.