به گزارش برنا، رسانه های عراقی نوشتند برهم صالح رییس جمهور عراق در پاسخ به یک موسسه تحقیقاتی لبنانی اظهار داشته که عراق بیشتر از یک بار میزبان نشست و گفتگوی مستقیم ایران با عربستان بوده است. 

اظهارات برهم صالح در مصاحبه با موسسه تحقیقاتی بیروت که به صورت زنده از اینترنت پخش می شد، بیان شده است و به اظهار رسانه‌های عراقی رییس جمهور توضیح بیشتری در این باره نداده است.

طی هفته های اخیر رسانه های عراقی به تواتر و با حساسیت و علاقه مندی بالا به میانجی گری کشورشان بین عربستان و ایران پرداختند که بر اساس آن ادعا شده است مسوولان امنیتی از تهران و سعودی در بغداد بر سر رفع اختلاف دو کشور گفتگوی مستقیم داشته‌اند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق اخیرا با تاکید بر اتحاد جهان اسلام گفت که دست برادری و آغوش جمهوری اسلامی برای همه کشورها بویژه در سطح منطقه باز است.

به گفته سفیر ایران در عراق؛ استکبار و صهیونیسم به منظور اینکه برای اسراییل امنیت ایجاد کنند در صدد ایجاد اختلاف بین جمهوری اسلامی با دیگر کشورها هستند در حالیکه تهران مشکل و اختلافی با کشورهای مسلمان و همجوار ندارد.

 مسجدی با تاکید بر اتحاد و وحدت مسلمانان گفت: همه مسلمانها امت واحده هستند و این موضع اصلی و بنیادی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب است