شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیسیون تلفیق#بودجه 1400

حاشیه‌های ادامه‌دار دست کاری هیات رئیسه و کمیسیون تلفیق در بودجه 1400

کدخبر: 410347
اقتصاد نیوز : علی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری تهران از آن روز تاکنون فعالیت رسانه‌ای و توییتری خود را کمتر کرده و ترجیح داده گاهی اوقات سرنخ‌هایی را از تغییرات ایجاد شده در بودجه ارایه کند و همزمان اظهارات سایر نمایندگان حامی محمدباقر قالیباف و الیاس نادران، روسای مجلس و کمیسیون تلفیق را تکذیب کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اعتماد، بیش از یک هفته از نخستین روزی که غائله تغییر در مفاد بودجه آن ‌هم بدون اطلاع نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطرح شد، گذشته است.

حالا علی خضریان، نماینده عضو جبهه پایداری تهران از آن روز تاکنون فعالیت رسانه‌ای و توییتری خود را کمتر کرده و ترجیح داده گاهی اوقات سرنخ‌هایی را از تغییرات ایجاد شده در بودجه ارایه کند و همزمان اظهارات سایر نمایندگان حامی محمدباقر قالیباف و الیاس نادران، روسای مجلس و کمیسیون تلفیق را تکذیب کند.

یکی از این نمایندگان احمد امیرآبادی‌فراهانی بود که تغییر در مفاد بودجه پس از تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را پذیرفت ولی اعلام کرد که این تغییرات پس از آن از سوی کمیسیون تلفیق صورت گرفته که مجوز این مساله در نشست 27 اسفندماه 99 از صحن علنی مجلس گرفته شده اما خضریان این مساله را رد کرد. واکنشی که روز گذشته از جانب یکی دیگر از نمایندگان اصولگرای مجلس تکرار شد و ادعای امیرآبادی تکذیب تا کلاف سردرگم بودجه، همچنان تا حل و فصل و شفاف‌سازی نهایی راه بسیاری درپی داشته باشد.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون شورای مجلس یازدهم و یکی از اعضای کمیسیون تلفیق، شاید نخستین نماینده‌ای باشد که موضوع مجوز اهدا شده به هیات رییسه مجلس و هیات‌رییسه کمیسیون تلفیق را روشن کرده تا خط بطلانی بکشد بر اظهارات نماینده قم. او به پایگاه خبری- تحلیلی اعتماد آنلاین گفته است: «اعضای کمیسیون تلفیق در یک رای‌گیری این مجوز را به اعضا هیات رییسه- و نه هیچ کس دیگری- دادند با توجه به طولانی شدن زمان بررسی بودجه، ردیف‌ها را مشخص و دوباره به نمایندگان اعلام کنند و رای نمایندگان و مجوز آن برای تغییر اولیه و مشخص شدن جداول بود اما درباره اینکه کمیسیون تلفیق مجوزی به هیات رییسه یا هر فردی دیگری داده باشد که اعداد داخل جداول که به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده است را تغییر دهند، به هیچ‌وجه چنین مجوزی داده نشده است.»

نکته قابل تامل اینکه این نماینده مجلس در بخشی از اظهاراتش در شرایطی تاکید کرده که مشخص نیست جداول بودجه تغییر کرده باشند که امیرآبادی‌فراهانی از یک‌سو و خضریان از سوی دیگر تاکید کرده بودند که برخی جداول بودجه و ارقام در نظر گرفته شده برای تامین‌نظر شورای نگهبان تغییر پیدا کرده‌اند اما نکته اینجاست که امیرآبادی مدعی بود این تغییر با مجوز مجلس بوده که حالا آصفری هم آن را تکذیب کرده  است.