شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت#کرونا

فرمانده ستاد کرونا در تهران: مراجعه سرپایی در پایتخت کاهش یافت

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: گروه‌های سنی در اولویت واکسیناسیون، واکسن را دریافت خواهند کرد و سهمیه افراد بالای ۸۰ سال حفظ می‌شود. زالی درباره میزان شیوع بیماری در استان تهران اظهار کرد: شهر تهران، شمیرانات و ورامین قرمز و بقیه نارنجی است. میزان مراجعه سرپایی در تهران کاهش پیدا کرده است و در روز‌های آینده تعداد موارد بستری کم خواهد شد.

فرمانده ستاد کرونا در تهران: مراجعه سرپایی در پایتخت کاهش یافت

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: گروه‌های سنی در اولویت واکسیناسیون، واکسن را دریافت خواهند کرد و سهمیه افراد بالای ۸۰ سال حفظ می‌شود.

علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر تعداد افراد بستری در تهران ۸۴۰۰ بیمار است که ۲۰۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند و در شبانه روز گذشته۱۶۰۰بیمار در مراکز درمانی بستری شده اند.

او با اشاره به اینکه گروه‌های سنی در اولویت واکسیناسیون حتما واکسن را دریافت می‌کنند و سهمیه افراد بالای ۸۰ سال حفظ شده است، اظهار کرد: مردم نگران دریافت واکسن نباشند، افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده‌اند زمان تزریق واکسن به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیان کرد: از روز شنبه سامانه ثبت واکسن نام برای واکسیناسیون در سراسر کشور اعلام خواهد شد. و اکنون واکسیناسیون گروه اول هنوز به طور کامل انجام نشده است اما سهمیه این افراد نمی‌سوزد.

زالی درباره میزان شیوع بیماری در استان تهران اظهار کرد: شهر تهران، شمیرانات و ورامین قرمز و بقیه نارنجی است. میزان مراجعه سرپایی در تهران کاهش پیدا کرده است و در روز‌های آینده تعداد موارد بستری کم خواهد شد.

زالی بیان کرد: کمیته‌های تخصصی موارد را بررسی و سپس در خصوص ادامه تمدید محدودیت‌ها اعلام می‌شود. ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی زودتر از نوع انگلیسی شناسایی شده است و با نوع ویروس انگلیسی تشابه زیادی دارد؛ رفتار بالینی را تکرار می‌کند و از قدرت بالایی برای سرایت پذیری برخوردار است.

او بیان کرد: هنوز در خصوص میزان مرگ آوری ویروس آفریقایی و هندی دنیا به اجماع نرسیده اما در نوع جهش یافته ممکن است آنتی بادی‌ها به خوبی موثر نباشد.

منبع: انتخاب