به گزارش برنا؛ تشدید میزان مرگ و میرهای ناشی از کرونا باعث شده تا وضعیت برگزاری امتحانات آخر سال مورد بررسی مجدد قرار بگیرد. هرچند در سال گذشته  امتحانات دانش آموزان به شکل مجازی برگزاری شد طبیعتا سیستم آموزش کشور درباره کم و کیف برگزاری آزمون باید تمهیدات ستاد ملی مقابله با کرونا را در تصمیم گیری های خود لحاظ کند. هرچند بر اساس قانون برگزاری امتحانات  پایان  سال برای مقاطع نهم و دوازدهم همچنان حضوری برگزار می‌شود.

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش درباره آخرین تصمیمات برای برگزاری امتحانات پایان ترم به خبرنگار برنا گفت: بر اساس برنامه قبلی تمامی امتحانات به شکل غیر حضوری برگزار می‌شود. بر اساس قانون فقط امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به شکل حضوری برگزار می‌شود.

ساکی درباره چرایی برگزاری آزمون‌های نهایی به شکل حضوری تاکید کرد: نمرات دانش آموزان برای هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنها به لحاظ تأثیری که در سرنوشت تحصیلی آنها از اهمیت برخوردار است.

او افزود: هرگونه تغییرات در روند برگزاری آزمون ها در هفته آینده اعلام می شود.هم اکنون تصمیمات قبلی به قوت خود باقی مانده است.

ساکی درباره تاخیر در برگزاری آزمون‌ها بر اساس وضعیت کرونا در کشور تاکید کرد: فعلا خبر جدید در این باره مطرح نشده است. بی شک در روزهای شنبه و یکشنبه 18 و 19 اردیبهشت آخرین تصمیمات اعلام می‌شود.

این مقام مسئول درباره کم و کیف رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پایه های نهم و دوازدهم که به شکل حضوری در جلسه آزمون حاضر می شوند، گفت: در حال رایزنی هستیم تا غربالگری ها به شکل مناسب انجام شود. البته هم اکنون در حال رایزنی با ستاد مقابله با کرونا هستیم تا اقدامات برای غربالگری دانش آموزان  انجام شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امسال دو هزار و 700 حوزه برگزاری نسبت به شرایط عادی، افزایش‌یافته است تا با فاصله دو متر از یکدیگر و در فضایی با تهویه مناسب امتحانات برگزار شود.

//انتهای پیام: 4