به گزارش برنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا  چندی پیش در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و تیم ایران در رده بندی امتیازی بخش مردان چهارم شد. تیم ملی زنان ایران هم در رده نهم قرار گرفت. ایران با ۹ وزنه بردار دربخش مردان و ۵ وزنه بردار در بخش زنان شرکت کرده بود. در رده بندی مدالی هم ایران دوم شد. عنوان بهترین وزنه بردار قاره آسیا نیز در مردان به چین و در زنان به چین تایپه رسید که هر کدام ۱۰۰۰ امتیاز کسب کردند.

اکبر خورشیدی، مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری زنان ایران درباره عملکرد تیم ملی کشورمان در این دوره از مسابقات در گفت و گو با خبرنگار برنا اظهار کرد: خوشبختانه وزنه برداری زنان ایران با وجود اینکه فقط چند سال است به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرده است اما رشد قابل توجهی را داشته، اخیرا هم در مسابقات آسیایی تاشکند حضور داشتیم که با 5 نماینده در مسابقات شرکت کردیم. رکوردهای مناسبی داشتیم طوری که در پایان مسابقات این نتایج تحسین مقام های ارشد فدراسیون جهان را برای ما به همراه داشت. در حال حاضر هم اردوهای تیم ملی در رده های سنی مختلف در حال برگزار است تلاش خواهیم کرد با همین روند پیش برویم تا به امید خدا در مسابقات پیش رو بتوانیم روی سکو هم قرار بگیریم.

او با اشاره به واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی گفت: مدتی است که واکسینه ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی آغاز شده است. اقدام بسیار ارزشمند از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است که امیدوارم شرایطی پیش بیاید تا مابقی ورزشکاران نیز بتوانند از این واکسن بهره مند شوند. 3