شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#جزیره#شبه

با هدف تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کُره؛

پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرزهای کره‌شمالی ادامه دارد

پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در مرزهای کره‌شمالی ادامه دارد

گزارش ها از ادامه پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرزهای کره‌شمالی با هدف تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کُره خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، گزارش های رسانه ای نشان می دهند که هواپیماهای جاسوسی نیروی دریایی و نیروی هوایی آمریکا در روزهای اخیر چندین بار نزدیک مرزهای کره شمالی پرواز کرده اند.

بر اساس اعلام این منبع، هواپیماهای «E-۸C» نیروی هوایی و «EP-۳» نیروی دریایی ایالات متحده در روزهای اخیر در نزدیکی مرزهای کره شمالی پرواز کردند.

به گزارش یونایتدپرس اینترنشنال، هواپیمای جاسوسی «E-۸C» چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته بر فراز دریای غرب ودریای زرد بین چین و شبه جزیره کره پرواز کرد. همچنین، هواپیمای «EP-۳» نیز ۲۷ آوریل بر فراز شبه جزیره کره پرواز کرد.

این در حالیست که یک مقام وزارت خارجه کره شمالی یکشنبه هفته جاری اعلام کرده بود که «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده با طرح این ادعا که برنامه هسته‌ای پیونگ یانگ یک «تهدید جدی» است، مرتکب یک «اشتباه بزرگ» شد و هشدار داد که کره شمالی «تدابیر مشابهی» را (علیه ایالات متحده) اتخاذ خواهد کرد.

این مقام در ادامه افزود که اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و بازنگری او در سیاست‌های کنونی و پیشین این کشور نشاندهنده قصد وی برای حفظ و تداوم سیاست خصمانه در قبال پیونگ یانگ است.

«کوان جونگ‌گون» سرپرست دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی همچنین تأکید کرد چنین سیاست‌هایی از سوی آمریکا نهایتاََ به ضرر این کشور تمام می‌شود.

کوان در این باره توضیح داد: «مشخص است که رئیس‌جمهور آمریکا روز روشن یک اشتباه بزرگ مرتکب شد. اکنون که مهمترین بخش از سیاست جدید آمریکا در قبال کره شمالی آشکار شده، ما مجبور می‌شویم برای اقدامات متناسب علیه آمریکا دست به کار شویم. اگر آمریکا بخواهد همچنان با سیاست نخ نمای بجا مانده از ذهنیت دوران جنگ سرد به روابط با کره شمالی نگاه کند، به طور حتم در آینده نزدیک با بحران‌های بد و بدتری که خارج از کنترل باشند، مواجه خواهد شد».

از سوی دیگر، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید شنبه اعلام کرد که دولت بایدن یک رویکرد جدید اعمال فشار علیه کره شمالی وضع کرده که شامل دیپلماسی و نه یک معامله بزرگ با رهبری این کشور می‌شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کاخ سفید گفت: مقام‌های آمریکایی بررسی چندین ماهه سیاست گذاری در قبال کره شمالی را به پایان رسانده اند. تکمیل روند خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی همچنان هدف ما است؛ اما چهار رئیس جمهوری سابق آمریکا نتوانستند پیونگ یانگ را به سمت کناره گیری همیشگی از تسلیحات هسته‌ای سوق دهند.