شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#بازار جهانی#تاریخ

خالق اتریوم جوان‌ترین میلیاردر دیجیتالی شد

خالق اتریوم

رشد اخیر قیمت اتریوم در بازار جهانی باعث شد تا خالق این ارز به جوان‌ترین میلیاردر دیجیتالی در تاریخ تبدیل شود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، رشد قیمت اتریوم طی هفته‌های گذشته باعث شده تا ویتالیک بوترین، خالق این ارز مجازی، به جوان‌ترین میلیاردر در تاریخ بازار ارزهای در جهان تبدیل شود.

پس از آنکه قیمت این ارز مجازی که از نظر ارزش بازار دومین ارز مجازی جهان پس از بیت کوین به شمار می‌رود، قله ۳۲۰۰ دلاری را فتح کرد، ارزش دارایی‌های بوترین از یک میلیارد دلار عبور کرد.

بوترین زاده روسیه است و سپس با والدینش به کانادا مهاجرت کرده و در حال حاضر یک برنامه نویس اهل کاناداست و در کیف پول دیجیتالی خود ۳۳۳ هزار و ۵۲۱ توکن اتریوم دارد که مجموع ارزش آنها حالا به ۱.۱۶ میلیارد دلار رسیده است.

به طور کلی اتریوم به عنوان رقیب اصلی بیت کوین در بازار ارزهای مجازی جهان از ابتدای سال جاری تا کنون رشد ۴ برابری قیمت را تجربه کرده است.

بوترین در سال ۲۰۱۳ طرح ایجاد ارز مجازی اتریوم را بر مبنای فنآوری بلاک چین ارائه داد و حالا در سن ۲۷ سالگی یکی از خالقان این ارز و نرم افزارهای مربوط به بلاک چین به شمار می‌رود.

این ارز هم اکنون بیشترین نرخ مبادله را در میان ارزهای دیجیتال در جهان دارد و ارزش کل بازار آن به حدود ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی البته از سال ۲۰۱۷ به سنگاپور اقامت دارد.

منبع: فارس