شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرونا

انتقال کرونا از طریق چشم به چه صورت است؟

انتقال کرونا از طریق چشم به چه صورت است؟

انتقال کرونا از طریق چشم به چه صورت است؟
یک متخصص چشم گفت: ویروس کرونا می تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویروس رسانده و از این طریق فرد را آلوده کند.

به گزارش بهداشت نیوز، هرمز شمس گفت: انتقال کرونا ممکن است از طریق مخاط‌ها و سطح چشم صورت می‌گیرد، اما گیرنده‌های ویروس کرونا در سطح چشم کمتر از بینی و قسمت های انتهایی حلق است.

وی گفت: مسیرهای اشکی ما با دهان و بینی یکی هستند؛ یعنی زمانی که دست آلوده را به چشم بزنیم این آلودگی از طریق گوشه چشم به بینی و از بینی به دهان انتقال پیدا می‌کند و این ویروس وارد بدن شده و موجب بروز مشکلات در بدن می‌شود.

این متخصص چشم افزود: ویروس کرونا می‌تواند با ورود به سطح چشم و از طریق مجرای اشکی خود را به بینی و حلق و از آنجا به گیرنده‌های قابل انتقال ویرس برساند و از این طریق فرد را آلوده کند.

این متخصص چشم عنوان کرد: برای کاهش سرایت کرونا علاوه بر رعایت و استفاده از وسایل محافظتی شخصی باید سعی کنیم از حضور در مکان های پر ازدحام خودداری کنیم.

شمس در ادامه گفت: بهتر است فاصله فیزیکی را رعایت کنیم؛ در صورت امکان در فضاهای باز حضور داشته باشیم و به عنوان مثال اگر قرار است در صف یا مکان های شلوغ حضور داشته باشیم، بهتر است تا رسیدن نوبت، در ماشین شخصی یا فضای باز قرار گیریم.

وی یاد آور شد: اگر نشانه‌های کرونا مثل تب، خستگی و علایم سرماخوردگی داریم، خود را قرنطینه کنیم و با حضور در اجتماع افراد دیگر را آلوده نکنیم؛ اگر تست‌مان مثبت شد، حداقل زمان قرنطینه ۱۴ روز است؛ ولی بهتر است یک تا دو نوبت تست  pcr انجام دهیم که مطمئن شویم ویروس را به دیگران انتقال نمی دهیم.

منبع: آنا