شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج#دموکرات

شانس بالای «آنالنا بائربوک» برای تصاحب صدر اعظمی آلمان


شانس بالای «آنالنا بائربوک» برای تصاحب صدر اعظمی آلمان

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که "آنالنا بائربوک"، نامزد حزب سبز صدر اعظمی آلمان تقریبا در تمام ایالات این کشور نسبت به دو رقیب خود در اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات پیشتاز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که در هفته دوم بعد از نامزدی "آنالنا بائربوک"، به عنوان نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان همچنان سبزها قدرتمندترین جایگاه سیاسی در این کشور را دارند و 28 درصد آراء شهروندان را بدست آورده‌اند.

احزاب متحد مسیحی هم با 5 درصد آراء کمتر در پشت سبزها و در جایگاه دومین حزب قدرتمند قرار گرفتند. حزب سوسیال دموکرات هم با یک درصد صعود در جایگاه بعدی قرار گرفت.

به این ترتیب نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که در صورت برگزاری یک انتخابات پارلمانی احزاب متحد مسیحی می توانند 23 درصد آراء شهروندان را بدست می آورند که 10 درصد کم تر از انتخابات پارلمانی سال 2017 که 32.9 درصد آراء را بدست آوردند است.

حزب سوسیال دموکرات هم 14 درصد آراء شهروندان را بدست آورد در حالی که در انتخابات پارلمانی دور قبل 20.5 درصد آراء را بدست آورده بود.

در این نظرسنجی حزب لیبرال دموکرات 12 درصد آراء را کسب کردند. حزب سبز بیشترین صعود را در این نظر سنجی در بین احزاب نسبت به انتخابات پارلمانی دور قبل داشت و 28 درصد آراء را بدست آورد. در دور قبلی انتخابات این حزب 8.9 درصد آراء شهروندان را بدست آورده بود. حزب چپ هم 6 درصد و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم 10 درصد آراء شهروندان را بدست آورد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد آمار افرادی که در انتخابات شرکت نکردند با 26 درصد بیشتر از انتخابات 2017 بود که در آن 23.8 درصد در انتخابات شرکت نکردند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که حزب سبز در مقایسه با انتخابات پارلمانی سال 2017 143 کرسی بیشتری در پارلمان بدست خواهد آورد.

بر این اساس حدود 29 درصد شهروندان شرکت کننده در این نظر سنجی دلیل ضعف فعلی احزاب متحد مسیحی را سیاست های کرونایی بد دولت می دانند. 26 درصد هم مناقشات بین احزاب متحد مسیحی که بخصوص در معرفی نامزد صدر اعظمی آینده هم دیده شد دلیل این مسئله می دانند. 24 درصد هم انتخاب آرمین لاشت، به عنوان نامزد صدر اعظمی بد را دلیل این ضعف می دانند. 41 درصد طرفداران حزب سوسیال و 31 درصد طرفداران حزب دموکرات مسیحی هم چنین نظری دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که اگر شهروندان آلمانی می توانستند مستقیما صدر اعظم خود را انتخاب کنند 31درصد به "آنالنابائربوک"، نامزد حزب سبز، 17 درصد به "آرمین لاشت"، نامزد اتحادیه احزاب متحد مسیحی و 12 درصد هم به "اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات رای می دادند. 40 درصد هم هیچ یک از این نامزدها را انتخاب نکردند.

نتایج این بررسی نشان می دهد بائربوک تقریبا در تمام ایالات آلمان کاملا جلوتر از دو نامزد رقیب خود قرار دارد. .وی در برلین از 38 درصد محبوبیت برخوردار است در حالی که لاشت تنها 8 درصد محبوبیت در پایتخت این کشور دارد.

این نظرسنجی از طرف موسسه فورسا و از 27 آوریل تا 3 ماه می از بین 2508 واجد شرایط رای دادن انجام شده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/