شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روغن

می توانیم از روغن های استفاده شده نگهداری کنیم؟

می توانیم از روغن های استفاده شده نگهداری کنیم؟

می توانیم از روغن های استفاده شده نگهداری کنیم؟
روغن در غذای ما ایرانی ها به اصلی اساسی و ثابت تبدیل شده است؛ اما گاهی اوقات پیش می آید که بعد از سرخ کردن مواد غذایی مقداری روغن باقی می ماند و نمی دانیم این روغن را دور بریزیم یا می توانیم مجدد از آن استفاده کنیم.

به گزارش بهداشت نیوز، در این مواقع قبل از هرکاری اجازه دهید روغن بعد از استفاده کامل سرد شود، سپس آن را از صافی رد کنید تا تکه های غذایی که در روغن باقی مانده جدا شود، بعد آن را در یک ظرف یا بطری تیره که از نور آفتاب دور باشد بریزید.

اما اگر تصمیم به دور ریختن آن دارید روغن را در سینک ظرفشویی نریزید، بلکه آن را در یک بطری دور ریختنی ریخته درب آن را ببندید و در سطل زباله بیندازید یا به جای بطری از چند تکه دستمال کاغذی استفاده کنید تا دستمال تمامی روغن را به خود جذب کند و بعد در سطل زباله قرار دهید.

روغن مصرف شده را برای سرخ کردن مجدد همان مواد غذایی استفاده کنید که بار اول استفاده کردید تا باعث طعم و بوی نامطبوع مواد غذایی نشود.

در مورد انتخاب روغن برای سرخ کردن می توانید از روغن کنجد و زیتون استفاده کنید، اما شرط استفاده از این دو روغن شعله بسیار کم در هنگام سرخ کردن است.

اگر بوی نامطبوع، رنگ کدر یا هاله بدرنگ در روغن ایجاد شد از آن استفاده نکنید، زیرا روغن استفاده شده بیشتر از دو تا سه بار قابل استفاده نیست.