شهر خبر

هشدار طالبان: رسانه‌ها به ابزار تبلیغاتی امنیت ملی افغانستان تبدیل نشوند


هشدار طالبان: رسانه‌ها به ابزار تبلیغاتی امنیت ملی افغانستان تبدیل نشوند

پس از هشدار امنیت ملی افغانستان به رسانه‌های این کشور، سخنگوی طالبان نیز تاکید کرد که درصورت انتشار اخبار «کذب» مسئولیت واکنش این گروه با رسانه‌ها و کارمندان آن‌ها است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در توئیتی با متهم کردن برخی رسانه‌های افغانستان به بی‌طرفی نوشت: «در چند روز اخیر ما شاهد تبلیغات و انتشار یک جانبه اخبار توسط برخی رسانه‌ها هستیم، در پشت این نوع اخبار استخبارات (امنیت ملی) دولت کابل مستقیماً دست دارد».

وی افزود: رسانه‌ها باید متوجه باشند که بی‌طرفی خود را حفظ کنند و در این شرایط حساس افغانستان، به ابزار تبلیغات دولت کابل تبدیل نشوند.

سخنگوی طالبان در ادامه نیز هشدار داد: «در صورت نشر اخبار کذب و اطلاعات نادرست توسط رسانه‌ها و خبرنگاران، می‌تواند بی طرفی آنها را جداً تحت سوال قرار دهد و در صورت تداوم چنین کاری مسئولیت اقدامات بعدی به مسئولان و کارمندان رسانه بر خواهد گشت».

طالبان درحالی رسانه‌ها افغانستان را به اقدام علیه آن‌ها تهدید کرده است که صبح امروز «احمدضیا سراج» رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در نشست محرمانه پارلمان این کشور نیز به رسانه‌ها هشدار داد.

رئیس امنیت ملی افغانستان تاکید کرد: «کسانی که با تروریست‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و به نفع آن‌ها تبلیغات می‌کنند، با آن‌ها مثل یک تروریست برخورد می‌کنیم».

این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که مرکز خبرنگاران افغانستان و 40 سازمان مدافع آزادی بیان و رسانه‌ها از سراسر جهان، حدود سه ماه پیش در نامه‌ای سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل از افزایش قتل‌های هدفمند خبرنگاران در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/.