شهرخبر

از ادعای کیانوش رستمی تا واقعیت جلسه در ازبکستان

از ادعای کیانوش تا واقعیت جلسه در ازبکستان؛ جلود چه قولی به وزنه‌بردار ایرانی داد؟

کیانوش رستمی گفته است که مسئول فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به او قول داده امتیاز مسابقات سوئیس برای او لحاظ شود اما فدراسیون ایران منکر چنین قولی است.

به گزارش مشرق، در مسیر کسب امتیاز لازم برای حضور در المپیک، برای دو طلایی المپیک 2016 اتفاقات خوبی رقم نخورد. سهراب مرادی البته بدون آنکه خودش نقشی در سخت‌تر شدن کار کسب سهمیه‌اش داشته باشد، به دلیل آسیب دیدگی چند باره و جراحی هنوز سهمیه نگرفته و امیدوار است در کلمبیا بتواند به امتیاز لازم برسد. کیانوش رستمی اما در این بین علاوه بر اوت کردن، حضور در مسابقات سوئیس را از دست داد. البته او با اصرار روانه این مسابقه گزینشی شد اما امتیاز وزنه‌هایش همانطور که از قبل گفته شده بود، از سوی فدراسیون جهانی محاسبه نشد.

وی امروز در گفت وگویی اعلام کرده که مسئول فدراسیون جهانی به او گفته است که امتیاز سوئیس برای او محاسبه خواهد شد و این دیگر بستگی به این مسئله دارد که فدراسیون ایران بخواهد کیانوش رستمی به المپیک برود یا نرود.

در این رابطه داود باقری نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری که یکی از افراد حاضر در جلسه کیانوش رستمی و رئیس فدراسیون با محمد جلود نماینده IWF بود، معتقد است که کیانوش رستمی تنها به بخشی از اتفاقات آن جلسه و صحبت‌های جلود اشاره کرده است.

داود باقری در این باره گفت: من در جلسه‌ای که بین آقای مرادی و کیانوش رستمی در ازبکستان برگزار شد حضور داشتم. همچنین در جلسه‌ای که بین او و مرادی و جلود هم به انجام رسید، حاضر بودم. اینجور نبود که جلود بگوید به کیانوش امتیاز می‌دهیم. واقعیت این است که جلود گفت کیانوش رستمی از من درخواست کرده تا پوینت سوئیس را برایش محاسبه کنیم و اگر فدراسیون وزنه‌برداری ایران درخواستی را مبنی بر اینکه پوینت کیانوش در سوئیس حساب شود و یا اینکه راجع به سهراب مرادی درخواستی داشته باشد،  آن را می‌پذیریم و در کمیته فنی بررسی می‌کنیم.

کیانوش این را برای خودش می‌خواست و می‌گفت این حق من است که پوینتم محاسبه شود. سهراب مرادی که متوجه این جلسه شد گفت اگر می‌خواهید عدالت برقرار شود حق من هم هست که درخواستی به فدراسیون جهانی داده شود چون آن زمان که در سوئیس وزنه زدم، آسب دیده بودم و حالا که به کلمبیا می روم، امتیاز آن به جای سوئیس حساب شود.

وی تاکید کرد: آقای جلود گفت عادلانه و عاقلانه این است که کشور شما به فکر این باشد که کدام ورزشکار می‌تواند برای کشورش مدال کسب کند و بین سهراب مرادی و کیانوش رستمی بر اساس مصلحت کشور تصمیم بگیرد ولی در صورت ارسال نامه برای کیانوش ما آن را در کمیته فنی بررسی می‌کنیم .

وی ادامه داد: من مطمئنم فدراسیون ایران سهراب را حذف نمی‌کند که پوینت کیانوش را حساب کند، شما پیشنهاد دهید ما بررسی می‌کنیم. عین صحبت جلود همین بود که «این از انصاف دور است که فقط کیانوش را معرفی کنید، یعنی می‌خواهید سهراب را حذف کنید؟» ما عین درخواست ورزشکاران را برای آقای جلود طی نامه رسمی همان موقع ارسال کردیم و منتظر پاسخ هستیم.

منبع: تسنیم