شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلبان#لاریجانی#ریاست‌جمهوری

مهدی آیتی: لاریجانی بهانه انشعابی بزرگ در میان اصلاح‌طلبان خواهد شد/ اگر خاتمی هم بیاید و تأییدصلاحیت هم شود، رأی نمی‌آورد/ اصلاح‌طلبان باید در این دوره کنار بنشینند/ تاجزاده برای ریاست‌جمهوری نیامده است

مهدی آیتی گفت: واقعیت این است که در این دوره اصولگرایان پیروز می‌شوند.

مهدی آیتی: لاریجانی بهانه انشعابی بزرگ در میان اصلاح‌طلبان خواهد شد/ اگر خاتمی هم بیاید و تأییدصلاحیت هم شود، رأی نمی‌آورد/ اصلاح‌طلبان باید در این دوره کنار بنشینند/ تاجزاده برای ریاست‌جمهوری نیامده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: با شرایط جدیدی که بر محمدجواد ظریف به وجود آمده است، به نظر می‌رسد که او نتواند نامزد نهایی اصلاح‌طلبان باشد زیرا حتی تأییدصلاحیت‌شدنش هم محل تردید است. از سوی دیگر با نگاه به عرصه انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌توان دریافت که آنها دارای نیروهای مهمی در صحنه نیستند و با جمع تمام این شرایط چنین به ذهن می‌رسد که شاید دستِ‌کم بخشی از اصلاح‌طلبان به سمت حمایت از لاریجانی حرکت کنند؛ حرکتی که مشخص نیست مورد تأیید اکثریت نیروهای اصلاح‌طلب قرار می‌گیرد یا نه؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من هنوز باور دارم که انشعابی مهم در جبهه اصلاحات به وجود می‌آید؛ به بیان دیگر به نظر من بحث آقای لاریجانی بهانه‌ای برای به وجود آمدن انشعابی بزرگ در میان اصلاح‌طلبان خواهد شد. حزب کارگزاران سازندگی از روز نخست این انتخابات گوشه چشمی به آقای لاریجانی نشان می‌داد و در شورای مرکزی این حزب درباره آقای لاریجانی بحث شده بود و در مقابل دیگر احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب باور داشتند و البته دارند که باید فقط با یک نیروی سراسر اصلاح‌طلب وارد انتخابات شویم و دیگر نباید تجربه تلخ حمایت از آقای روحانی در سال‌های 92 و 96 را تکرار کنیم».

او ادامه داد: «این در حالی است که کارگزاران باور دارد می‌توان در شرایطی خاص از لاریجانی حمایت کرد؛ هرچند تا همین لحظه شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که بعد از آقای ظریف می‌خواهند از آقایان محسن هاشمی و جهانگیری حمایت کنند».

او درباره اینکه آیا اگر اصلاح‌طلبان نتوانند به نامزد شاخص اصلاح‌طلب برسند، بهتر است از انتخابات کناره‌گیری یا با نیروی ائتلافی وارد میدان شوند، بیان کرد: «من باور دارم که اصلاح‌طلبان نباید در این دوره نامزدی ارائه بدهند و باید کنار بنشینند و نقش نظاره‌گر داشته باشد و از طرفی بروند و به بازسازی سیاسی خود بپردازند تا هشت‌سال آینده با قدرت وارد انتخابات شوند. اکنون دوره اصلاح‌طلبان نیست».

این فعال سیاسی درخصوص جایگاه افرادی مانند خاتمی در روند انتخاباتی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «اگر حتی سیدحسن خمینی یا ظریف در انتخابات نامزد شوند، بازهم رأی نمی‌آورند. فراتر از این می‌روم و می‌گویم اگر به فرض آقای خاتمی هم نامزد شود و از قضا تأییدصلاحیت هم بشود بازهم رأی نخواهد آورد. واقعیت این است که در این دوره اصولگرایان پیروز می‌شوند».

آیتی در پایان گفت: «آقای تاجزاده که در انتخابات نامزد شده، آمده تا فقط از طریق تریبون انتخابات صحبت‌های خود را مطرح کند. او دنبال ریاست‌جمهوری نیست و می‌داند که تأییدصلاحیت نمی‌شود و فقط می‌خواهد حرف‌هایی که سال‌ها در دل داشت را مطرح کند».