شهر خبر

اصلی ترین کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان را بشناسید

اصلی ترین کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان را بشناسید

اصلی ترین کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان را بشناسید
رییس گروه سلامت خانواده جمعیت و مدارس معاونت بهداشتی گفت: از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بهره مندی مادران از مراقبت ها و خدمات مامایی است.

به گزارش بهداشت نیوز، طاهره رام اظهار کرد: امسال پانزدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی ماما نامگذاری شده است و کنفدراسیون بین المللی مامایی شعار «بهبود شاخص ها با سرمایه گذاری روی ماماها» را بعنوان شعار روز جهانی ماما برای امسال تعیین کرده است.

وی بیان کرد: ماما به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام سلامت، حفظ، تامین و ارتقای سلامت مادران و نوزادان را بر عهده دارد، به نحوی که از دلایل اصلی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان بهره مندی مادران از مراقبت ها و خدمات مامایی است.

رام عنوان کرد: ماماها با مهارت، شجاعت و شهامت به عنوان حلقه مهم ارتباطی بین خانواده و تیم بهداشتی و درمانی از طریق ارائه مراقبت های بهداشت بلوغ، ازدواج، پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان نقش بسیار ارزنده ای در سلامت دختران، زنان و مادران و نوزادان بویژه در شرایط اپیدمی کووید 19 ایفا می کند.

وی با اشاره به این که تعهد و مسئولیت پذیری ماماها چه در شرایط عادی و چه در شرایط کنونی بحران مقابله با اپیدمی کووید 19 برای مراقبت از بنیان خانواده تاثیرگذار است، گفت: با توجه به تغییر رویکرد جمعیتی در ارتباط با ازدواج، فرزند آوری، فرزند پروری و حفظ سلامت خانواده، حرفه مامایی نقش ارزنده ای ایفا می کند.