شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#روسیه

پنتاگون: اقدامات روسیه در سوریه تهدیدی برای نظامیان آمریکایی ندارد


پنتاگون: اقدامات روسیه در سوریه تهدیدی برای نظامیان آمریکایی ندارد

بازرس کل پنتاگون با اشاره به برخی موارد نقض توافقات روسیه و ائتلاف بین‌المللی در سوریه، اذعان کرد که اقدامات نیروهای روسی هیچ تهدیدی برای نظامیان آمریکایی بوجود نیاورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "شوون او.دانل" بازرس کل موقت وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در گزارش خود اعلام کرد که ایالات متحده چنین عقیده‌ای ندارد که اقدامات نظامیان روسی در مناطق شمال شرقی سوریه، تهدیدی برای نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در این منطقه بوجود آورده است.

البته در این سند آمده است که طرف روسی به نقض مکانیزم عدم رویارویی که بین روسیه و نیروهای ائتلاف بین المللی در سوریه برقرار شده، ادامه می‌دهد. به گفته بازرس کل پنتاگون، این موارد نقض مربوط به وسایل نقلیه مضاعف در کاروان‌های گشت زنی نیروهای روسی می‌شود. علاوه بر این، نیروهای ائتلاف همیشه از برنامه حمل و نقل زمینی نظامیان روسی یا پرواز جنگنده‌ها از روسیه به سوریه با اطلاع نیستند.

این مقام نظامی با این وجود یادآور شد که این موارد نقض، تهدیدی برای نیروهای ائتلاف بین المللی، از جمله واحدهای نظامی آمریکایی بوجود نیاورده است.

لازم به یادآوری است که در اواسط ماه مارس نیروهای دولتی سوریه دو تروریست را دستگیر کردند که در اروگاه پناهجویان "الرکبان" که در منطقه تحت کنترل نظامیان آمریکایی قرار دارد، آموزش دیده بودند.

پیش از این نیز مرکز روسی آشتی نیروهای متخاصم در سوریه اعلام کرده بود که فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه التنف، همچنان از خارج شدن پناهجویان سوری از اردوگاه الرکبان ممانعت بعمل آورده و به زور این افراد را در آنجا نگهداری می‌کند.

نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت قانونی سوریه و بدون مجوز سازمان ملل در خاک سوریه حضور دارند.  مقامات دمشق بارها آمریکا را به اشغال مناطق نفت خیز و غارت منابع انرژی این کشور متهم کرده است.   

انتهای پیام/