به گزارش برنا؛ مصطفی سراج، مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه حدود ۵۱ هزار نفر اعم از سالمندان، افراد دارای معلولیت جسمی، حرکتی، هوشی، رشد و اختلال روان در مراکز شبانه روزی مقیم هستند، افزود: آخرین آمار واکسیناسیون تا روز گذشته سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه حاکی از آن است که جمع تزریق برای سالمندان و پرسنل مراکز سالمندان ۱۵  هزار و ۵۱۶ نفر یعنی حدود ۷۴ درصد و جمع تزریق برای سایر گروه‌ها اعم از افراد دارای معلولیت و افراد دارای اختلال روان و پرسنل اینگونه مراکز به چهار هزار و ۱۱۶ نفر یعنی حدود ۸.۲ درصد بالغ می‌شود.

او با بیان اینکه افرادی که دوز مرحله دوم را دریافت کردند، بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۵۸ نفر می‌شوند، افزود: در مقایسه با عملکرد استان‌ها، بیشترین میزان واکسیناسیون به ترتیب مربوط به استان‌های یزد با ۴۷.۳ درصد، استان تهران ۴۶.۱ درصد، استان سمنان ۳۹.۷ درصد و استان گیلان ۳۳.۱ درصد است.  البته در استان تهران سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهیدبهشتی این ماموریت را برعهده دارند.

مدیرکل توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کمترین عملکرد مربوط به استان گلستان با ۳.۸ درصد، خراسان شمالی ۶.۸ درصد، چهارمحال و بختیاری ۸.۶ درصد و استان فارس حدود ۱۰ درصد است.

سراج تصریح کرد: همانند هفته قبل رشد روزانه یک درصد را شاهد هستیم و اگر با همین وضعیت واکسیناسیون ادامه پیدا کند ۷۰ روز آینده طول خواهد کشید تا واکسیناسیون به اتمام برسد و این مساله واقعا جای تامل دارد.

اوبا قدردانی ویژه از دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران بیشترین افراد تحت پوشش در مراکز توانبخشی و مراقبتی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران است که تاکنون بیش از هفتاد درصد افراد واکسن را دریافت کردند. این آمار در دانشگاه علوم پزشکی ایران به ۳۳ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۳۵ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۱.۳ درصد است. آمار بالای دانشگاه علوم‌پزشکی تهران نشان‌دهنده همکاری نزدیک این دانشگاه با مراکز مراقبتی است.