شهر خبر

لاوروف به ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر می‌کند


لاوروف به ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه امروز به ایروان و هفته آینده نیز به باکو سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برخی مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه به ایروان (پایتخت جمهوری ارمنستان) سفر می‌کند تا فردا با برخی مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. لاوروف سپس در تاریخ 11-10 ماه مه (20 و 21 اردیبهشت ماه) برای یک دیدار کاری عازم باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) خواهد شد.

طبق اطلاعات سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، قرار است طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و همچنین موضوعات مهم بین المللی مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد. البته اصلی‌ترین موضوع این رایزنی‌ها اجرای توافقات سه‌جانبه بین مسکو، ایروان و باکو در زمینه حل و فصل مشکلات در منطقه قره باغ کوهستانی خواهد بود.

لازم به یادآوری است، روند اوضاع در منطقه قره‌ باغ و اقدامات نیروهای حافظ صلح روسی برای تأمین امنیت در آنجا، مرتباً در تماس‌های وزیر خارجه روسیه با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین رابطه، اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) نیز وزرای امور خارجه دو کشور به مسکو سفر کرده بودند. مسئله قره باغ و روند اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی در رایزنی‌های سرگئی لاوروف با "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی نیر مورد تبادل نظر قرار دارد.

انتهای پیام/