به گزارش خبرنگار برنا، «حسن روحانی» رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه گفت: اصلاح ذات البین از نماز و روزه برتر و بالاتر است. مهم است در جامعه وحدت، یکپارچگی و اخوت وجود داشته باشد. این لحنی که در فضای مجازی و روزنامه ها امروز می بینیم قابل قبول نیست و مورد قبول امیرالمومنین هم نیست و باید اصلاح شود. گزارش سازمان برنامه و بودجه روز یکشنبه ارائه شد. سال 99 سخت ترین سال تاریخ ایران بود. 8 درصد تکیه بودجه بر نفت بوده و این در تاریخ بی سابقه است. آنهایی که دولت را نقد می کنند به این نکات هم توجه کنند.

 روحانی گفت: صداوسیما در اخبار خود کارشناسی دعوت کرده بود که می گفت دولت هر زمان کم می آورد از بودجه عمرانی برمی دارد و در بودجه جاری خرج می کند البته شاید برخی موارد این طور باشد اما ما در سال 99 به بیش از مصوب، در بودجه عمرانی عمل کردیم. 88 هزار میلیارد تومان مصوب در بودجه بوده اما به بیش از 92 هزار میلیارد تومان عمل کردیم.  53 درصد حقوق افرادی که زیر 4 میلیون دریافتی داشتند اضافه شده است. آنهایی که زیر 6 میلیون بوده 45 درصد حقوق آن ها اضافه شده است.

رئیس جمهور گفت: آمار روز یکشنبه این بود که پولهایی که در سال 99 پرداخت کردیم، 108 هزار میلیارد تومان بوده که 76 هزار میلیارد تومان وام برای کسب و کارهایی که در سختی قرار گرفتند پرداخت کردیم. 30 هزار میلیارد تومان برای کرونا پرداخت شده است. سهام عدالت هم در سال 99 که دو قسط آن را پرداخت کردیم 350 هزار میلیارد است. مردم مشکلات دارند اما این اقدامات جای تشکر دارد.

 

در حال تکمیل