شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت#اوپک

تولید اوپک قبل از افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده ثابت مانده است


تولید اوپک قبل از افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده ثابت مانده است

۱۳ عضو اوپک تولید خود را در ماه آوریل قبل از آغاز افزایش تولید ۶۰۰ هزار بشکه ای ائتلاف اوپک پلاس، در سطح ۲۵.۲۷ میلیون بشکه در روز نگه داشتند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، اوپک تولید خود را در ماه آوریل، یعنی درست یک ماه قبل از 600 هزار بشکه در روز افزایش تولید برنامه‌ریزی‌شده اوپک پلاس برای ماه مه، ثابت نگه داشته است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان و در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 13عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت تولید خود را در ماه آوریل در سطح 25.27 میلیون بشکه در روز نگه داشتند یعنی حدود 50 هزار بشکه در روز کمتر از ماه مارس. کاهش عرضه نفت لیبی که از قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس معاف شده با افزایش تولید از سوی ایران، یک عضو دیگر این ائتلاف که آن هم از قرارداد کاهش تولید معاف است، جبران شد.

 تولید نفت خام از سوی کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس دو میلیون بشکه در روز طی سه ماه آینده تا ماه جولای افزایش می‌یابد.

 این ائتلاف در اوایل آوریل تصمیم گرفت در هر کدام از ماه‌های مه و ژوئن، 350,000 بشکه در روز و در ماه جولای بیش از 400 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید. به‌علاوه، عربستان هم به تدریج یک میلیون بشکه در روز افزایش تولید داوطلبانه خود را طی چند ماه آینده متوقف می‌کند. این کشور 250 هزار بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن بر تولید خود می‌افزاید.

 بیشترین کاهش و افزایش تولید در بین اعضای اوپک در ماه آوریل مربوط به لیبی و ایران می‌شد که هر دو از قرارداد کاهش تولید معاف شده‌اند.

 تولید لیبی 80 هزار بشکه در روز در این ماه کاهش یافته و به 1.14 میلیون بشکه در روز رسیده است. در این بین، ایران تولید خود را 60 هزار بشکه در روز افزایش داده و به 2.41 یک میلیون بشکه در روز رسانده است.

 اطلاعات رویترز نشان می‌دهد در نتیجه افزایش تولید نفت ایران، کل تولید 13 عضو اوپک صد هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش یافته و به 25.17 میلیون بشکه در روز رسیده است.

انتهای پیام/103