شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق

عراق| ۳ منطقه قرمز تهدید کننده امنیت بغداد/ ممنوعیت اظهار نظر درباره حمله به «عین الاسد»


عراق| 3 منطقه قرمز تهدید کننده امنیت بغداد/ ممنوعیت اظهار نظر درباره حمله به «عین الاسد»

اظهار نظر یک مسئول عراقی درباره مناطق تهدید کننده امنیت بغداد، تاکید حشد شعبی بر مقابله با توسعه طلبی ترکیه در شمال عراق و غدغن شدن اظهار نظر درباره حملاتی که به پایگاه و مواضع آمریکایی‌ها در «عین الاسد» می‌شود، از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، «فالح الفیاض» رئیس سازمان حشد شعبی عراق «عیسی محسن الجبوری» را به عنوان فرمانده تیپ 56 حشد شعبی مامور انجام وظیفه کرد و «حسین علی الجبوری» فرمانده قبلی این تیپ را مامور مشاوره فرماندهی محور شمال حشد شعبی کرد.

غدغن شدن اظهار نظر درباره حمله به آمریکایی‌ها در الانبار

یک منبع امنیتی عراقی فاش کرد که فرماندهان امنیتی عراقی هنگام حملات به مواضع آمریکاییها در الانبار هرگونه اظهار نظر در این باره را غدغن کرده‌اند.

این منبع بیان کرد: طبق دستورات ابلاغ شده از سوی مسئولان و فرماندهان امنیتی، هنگام وقوع هر حمله به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در ناحیه «البغدادی» در منطقه «هیت» در غرب الانبار، احدی حق اظهار نظر و موضع‌گیری در این باره را ندارد.

منبع عراقی تاکید کرد: بر اساس دستورات ابلاغ شده از سوی مراجع ذی ربط، همه ملزم به اجرای آن هستند و احدی نمی‌تواند با آن مخالفت ورزد و فقط دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح و اداره اطلاع رسانی امنیتی حق اظهارنظر در این باره را دارند.

حشد شعبی سنجار: ترکیه به دنبال اشغالگری جدید در عراق است

«محمود الاعرجی» فرمانده حشد شعبی در سنجار گفت: ترکیه به دنبال تاسیس خلافت جدید در عراق با نفوذ و پیشروی در اراضی عراق است.

وی افزود: ترکیه به دنبال توسعه دامنه نفوذ خود در عراق است و این کاملا مردود است و اجازه آنرا نخواهیم داد. ما با تمام توان در مقابل طمع ورزی‌های ترکیه می‌ایستیم و خود ترکیه هم این را می‌داند.

الاعرجی بیان کرد: ما در برابر اشغالگری و تحرکات ترکیه خواهیم ایستاد و سرنوشت آن مانند سرنوشت داعش در منطقه است.

3 منطقه قرمزی که امنیت بغداد را تهدید می‌کند

یک مسئول دولتی در دیالی از سه منطقه قرمز در این استان که امنیت بغداد پایتخت عراق را تهدید می‌کند، پرده برداشت.

«مهدی الشمری» رئیس ناحیه «کنعان» در 20 کیلومتری شرق «بعقوبه» در استان دیالی گفت: مناطق «بزایز بهرز»، «کنعان» و«بلدروز» از مناطق قرمری هستند که امنیت بغداد را تهدید می‌کنند.

وی افزود: این به سبب فعالیت شبکه‌های داعشی و فعالیت آنها طی ماه‌های گذشته و پیوند و ارتباط جغرافیایی این مناطق با بغداد است.

الشمری تاکید کرد: منطقه «بزایز» خطری مسلم برای بغداد و دیالی در آن واحد است زیرا بستر بازمانده‌های داعشی است.

وی گفت: حملات اخیر به نیروهای امنیتی  و برخی روستاها، گواهی بر خطرناک بودن این شبکه‌های داعشی است که به دنبال بهره برداری از هر فرصتی برای ایجاد بی‌ثباتی هستند.

الشمری بر ضرورت اعزام نیروهای اضافی به منطقه «بزایز» و فعال شدن تلاش‌های اطلاعاتی به منظور ممانعت از تبدیل شدن آن به کانون بحران خیز تاکید کرد و گفت: رخنه‌های امنیتی متعدد و متوالی پیام منفی به افکار عمومی می‌دهد.

انتهای پیام/