«مصطفی طاهری»، نماینده مردم زنجان در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با نامه دویست نفر از نمایندگان به رییس قوه قضاییه برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰گفت: در بین جریان های انقلابی، اجماع بر سر رییسی بیش از دیگران است و با کاندیدا شدن او تعداد کاندیداها کاهش می یابد و افراد به نفع او  کنار می‌کشند. همچنین بعد از موفقیت، طیف گسترده ای از جریان حزب الله را او می تواند زیر چتر خود بگیرد و از پتانسیل آنها برای کابینه اش استفاده کند. گستردگی جمع کردن تخصص های مختلف و افراد مختلف از جریان حزب الله در وجود رییسی دیده می‌شود، دیگر افراد به این اندازه توانایی و تبحر ندارند. 

او ادامه داد: تجربه موفقیت های مختلف رییسی منجر به موفقیت او در قوه اجرایی کشور می شود، وسعت و حجم کار و اهمیت قوه مجریه بیش از قوه قضاییه است و اگر دولتی بر سر کار آید که با فساد مبارزه کند به قوه قضاییه هم خدمت کرده است.

طاهری بیان کرد: با رییس جمهور شدن رییسی نظارت مان را بر عملکرد قوه مجریه بیش از قبل خواهیم داشت. البته نظر‌ برخی نمایندگان مبنی بر اینکه دعوت از رییسی به جایگاه مجلس خدشه وارد می کند قابل احترام است. اگر رییسی بیاید نمایندگان مجلس به نفع او کنار می کشند.  7