شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گذرنامه#اروپا#دولت

اتریش: در اجرای طرح "گذرنامه سبز" منتظر اروپا نمی‌مانیم


اتریش: در اجرای طرح " گذرنامه سبز" منتظر اروپا نمی‌مانیم

دولت اتریش اعلام کرد که به‌منظور جلوگیری از تداوم خسارت‌ها به بخش‌های فرهنگی و توریسم این کشور در دوران کرونا، طرح اروپایی موسوم به گذرنامه سبز را در صورت لزوم به‌صورت مستقل اجرایی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیسیون اتحادیه اروپا چندی پیش طرح گواهی سلامت تحت عنوان «گذرنامه سبز» حاوی اطلاعاتی در مورد همه‌گیری کووید‌ـ‌19 از جمله واکسیناسیون یا آزمایش منفی کرونا برای تسهیل سفر در اتحادیه اروپا را تهیه کرده است و انتظار می‌رود تا قبل از تعطیلات تابستانی ارائه شود.

این گواهی سلامت همچنین حاوی نتیجه آزمایش PCR یا آنتی‌ژن و یک سند مربوط به سطح آنتی‌بادی افراد بوده و برای تمام شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و اعضای خانواده‌هایشان صادر خواهد شد.

افرادی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند امادر آنجا سکونت دارند و همچنین گردشگران خارجی که حق سفر به سایر کشورهای عضو این نهاد را دارند، می‌توانند این گواهی را دریافت کنند.

همچنین شهروندان کشورهای ثالث نیز می‌توانند با اخذ این گواهی به اتحادیه اروپا سفر کنند.

قرار است گواهی واکسیناسیون اتحادیه اروپا تا تابستان تهیه شود ولی پیش از این باید مورد تأیید پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

سباستین کورتس، صدراعظم اتریش امروز (سه‌شنبه) در سخنانی خواستار تسریع روند اجرای این طرح کمیسیون اروپایی شده آن را ضروری دانست.

وی اعلام کرد که در اجرای این طرح نمی‌خواهد منتظر تصمیم اتحادیه اروپا بماند.

از دهم تا 21 ماه جاری میلادی اولین طرح آزمایشی گذرنامه سبز بین برخی کشورهای اروپایی برگزار می‌شود که اتریش هم در آن شرکت خواهد کرد. در صورت موفقیت این طرح کشورهایی که در این طرح شرکت کرده‌اند می‌توانند وارد فاز عملیات واقعی شوند.

کورتس در سخنان امروز خود تصریح کرد که تمایل دارد یک گذرنامه سبز یکنواخت و واحد در سراسر اروپا شکل گیرد.

اتحادیه اروپا می‌خواهد طرح گذرنامه سبز را تازه در تابستان اجرایی کند و این برای اتریش خیلی دیر است. کورتس تأکید کرد که در این برهه زمانی توریسم اتریش باید از مدتها پیش به جریان افتاده باشد.

صدراعظم اتریش اعلام کرد که در نشست اتحادیه اروپا که در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود برای اجرای سریع این طرح اروپایی تلاش خواهد کرد.

صدراعظم اتریش ضمن ابراز امیدواری برای یافتن قواعد یکنواخت برای این منظور در اتحادیه اروپا در عین حال گفت: اما ما نمی‌توانیم منتظر اتحادیه اروپا بمانیم، این به‌مفهوم خسارت گسترده به بخش‌های فرهنگی و گردشگری است.

وی افزود: انسان‌ها خواسته بجایی دارند و می‌خواهند به‌زودی دوباره نرمال زندگی کنند، این مسئله نیاز به قواعدی دارد و ما این کار را در اتریش با کارت ورود سبز انجام می‌دهیم.

اقتصاد اتریش به‌شدت به مسئله توریسم وابسته است و محدودیت‌ها برای مهار کرونا شدیداً به این بخش اتریش ضربه وارد کرده است.

آمارهای مبتلایان جدید به کرونا در اتریش همچنان بالاست و بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در این کشور 624595 نفر به کرونا مبتلا شده و 10291 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در 24 ساعت گذشته در اتریش 1394 نفر به کرونا مبتلا شده و 31 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/+