شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

آیت الله اعرافی:

اسرائیل از همه دوران ها ضعیف تر شده است

اسرائیل از همه دوران ها ضعیف تر شده است

ایسنا/قم مدیر حوزه علمیه کشور گفت: امروز بر همگان روشن شده است که اسراییل از همه زمان ها ضعیف تر شده است. امروز نفوذ مقاومت به استحکامات نقبی رسید که تصور می کردند که همیشه در امان است. توطئه های اسراییل علیه همه پیمان های بین المللی است. آنها به دنبال تحمیل استراتژی آشتی سازی در منطقه هستند و دولت های مزدور نیز شریک جرم آنها شدند.

آیت الله علیرضا اعرافی امشب در کنگره قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، عنوان کرد: در ابتدا به همه برادران و خواهران، علمای گرامی، رزمندگان و مجاهدین دفاع از مقدسات امت اسلامی، فلسطین و قبله اول مسلمانان از طرف خود و حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران و همایش جهانی قدس شریف درود می فرستم و از خداوند متعال قبولی روزه داری ها و عبادات شما را در این ماه مبارک قبول مسألت می نمایم همچنانکه آرزو می نمایم همه ما شاهد آزادی قدس باشیم که خداوند عزت مسلمانان و خواری و ذلت منافقان را در آن قرار داده است.

وی ادامه داد: غرور صهیونیست ها به حدی گسترده شد که می خواستند از نیل تا فرات را بگیرند و کل ملت های منطقه را تحت تسلط خود بگیرند تا بتوانند قدرت های منطقه را کنترل کند و سرزمین خود را توسعه ببخشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: آنها توان نظامی مهلکی را برای خود ایجاد کردند ولی آنچه در برابر این تجاوز ایستاد روحیه جهادی و فتاوایی بود که از سوی علما در همه جهان اسلام صادر شد. فتاوایی که مبارزه با اشغالگری اسراییل و فلسطین را واجب دانست و این مبارزه تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت تا پیروزی نهایی.

رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: این مواضعی که از مقاومت حمایت می کند و رفتار صهیونیست را محکوم می کند، همچنان از سوی شخصیت ها و موسسات دینی دارد به خصوص از سوی مراجع عظام قم و نجف اشرف. بر اساس مواضع حکیمانه رهبر انقلاب و علما و مراجع و مواضعی که آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ اعلام کرد ما نیز اعلام می کنیم که دفاع از فلسطین واجب است.

وی گفت: امام خمینی(ره) این روز بزرگ را پایه گذاری کرد تا شهدای مقاومت و مسجد الاقصی رابه یاد بیاوریم و فرزندان کشور فلسطین رابه یاد آوریم که به کشورهای دیگر رانده شدند. حضور آنها در کشورشان حقی است که هیچ کسی نمی تواند آن را بگیرد. این حق تا ابد باید بماند. از آن زمان جنایت های زیادی در مقابل دیدگان جهان و با حمایت نیروهای بزرگ و ابرقدرت ها و توطئه برخی کشورهای عربی رخ می دهد. رژیم هایی که رژیم صهیونیستی تبانی می کنند. درحالی که کسانی که به دنبال عادی سازی روابط با اسراییل بودند به شکل مخفی اینکاررا می کردند ولی امروز آنها واقعیت خودرا افشا کردند و برای صهیونیست ها سفارت در کشورهای خود ایجاد می کنند و به همین راحتی مردم آواره فلسطینی را فراموش کردند.

وی افزود: این گروه خیانت کردند ولی بر اساس وعده خداوند قطعا آنها شکست خورده و رسوا می شوند. کسانی که روابط خود را عادی کردند سزای این خیانت را بر اساس وعده الهی خواهند دید. کسانی که در قلب شان مرض دارند به سرعت به سمت اسراییل رفتند و با آنها آشتی کردند.   خداوند متعال نیز آنها را رسوا خواهد کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: امروزه می توان گفت که این جمله که زمان شکست ها تمام شده کاملا تجلی پیدا کرده است و امروز زمان پیروزی ها است. در گذشته می دیدیم که تانک های رژیم صهیونیستی که آنها را ارتش شکست ناپذیرمی نامیدند وارد کشورهای اسلامی می شدند ولی امروز تانک ها به خودروهای انتقال اجساد صهیونیست ها مبدل شدند و امروز موشک های مقاومت در همه اماکن زیر بنایی رژیم صهیونیستی فرومیریزد.

رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: امروز بر همگان روشن شده است که اسراییل از همه زمان ها ضعیف تر شده است. امروز نفوذ مقاومت به استحکامات نقبی رسید که تصور می کردند که همیشه در امان است. توطئه های اسراییل علیه همه پیمان های بین المللی است. آنها به دنبال تحمیل استراتژی آشتی سازی در منطقه هستند و دولت های مزدور نیز شریک جرم آنها شدند.

وی گفت: دومین کار آنها ایجاد تفرقه افکنی است. هدف بعدی آنها تلاش برای تضعیف محور مقاومت از طریق توطئه ها و حیله های روشن و پیچیده ای که دارند است. تغییر میدان مبارزه از فلسطین به جنگ های داخلی از دیگر اهداف صهیونیست ها است و این مساله چیزی است که در جنگ یمن و سوریه و عراق می بینیم که چگونه مستکبرین و مزدوران آنها چنین می کنند. همچنین به دنبال کشتن علمای مسلمان هستند و سعی می کند که با بمباران محور مقاومت را تضعیف کنند و برخی کشورهای اسلامی نیز عملا اجاره تاسیس سفارت را به اسراییل داده اند.

وی ادامه داد: در حالی که آمریکایی ها و صهیونیست ها معتقد بودند که با شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت تضعیف می شود زیرا ایشان رهبری نظامی بزرگی بودند. با این حال ثمره خون پاک ایشان روشن شده است و امروزه نیز این پیچ تاریخی بشارت پیروزی بزرگی را می دهد. وقتی سامانه پاتریوت و گنبد آهنین نمی تواند جلوی موشک های مقاومت را در نزدیک رآکتور دیمونا را بگیرد همه دنیا آنها را به سخره می گیرند.

وی افزود: مردم و حکومت و دولت ما شعار حمایت از ملت فلسطین را سر می زنند. این مساله در قانون اساسی ما نیز به آن تاکید داشته است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: راه حلی که ایران اسلامی بر اساس نظریه مقام معظم رهبری ارایه کرده است طرح صلحی است که بر اساس منافع کشورهای اسلامی و بر اساس معاهدات بین المللی است؛ زیرا رژیم صهیونیستی با هیچ قاعده اصیل حقوق بین المللی رژیم مشروعی نیست. قطع روابط اقتصادی وسیاسی و بستن سفارت های اسراییلی در کشورهای اسلامی، دست برداشتن از ذلت ناشی از انفعالات سیاسی از سوی کشورهای اسلامی، حمایت مادی از مقاومت منطقه، ترک مذاکرات مخفیانه و علنی با اسراییل، تشویق کشورهای اسلامی در مسیر قطعا رابطه با اسراییل، کنارگذاشتن اختلافات ملی و مذهبی و همراه شدن در مسیر مبارزه با اسراییل، اعلام سریع مخالفت با تمام روندهای عادی سازی رابطه با اسراییل، حق بازگشت سوریه به عضویت در اتحادیه عرب از جمله راهبردهای اصلی است که باید در این زمینه انجام شود.

رئیس کنگره قدس شریف یادآورشد: حوزه های علمیه بر اساس راهبردها و رهنمودهای علما و رهبر انقلاب باوردارد که در این مسیر به شکل همه جانبه از قدس شریف حمایت کنند. بر اساس باورهای اسلامی دفاع از قدس را وظیفه اصلی خود را می دانیم و این وظیفه نیز هیچ وقت تمام نخواهد شد.

وی گفت: فرزندان امت اسلام باید روی چند پیشنهاد تمرکز کنند.   تلاش برای توسعه وحدت اسلامی، توسعه گفتگوی اسلامی، مخالفت با انواع تعصب و خشونت، بر حذر داشتن همه محرک های جریانات تکفیری و... از جمله این پیشنهادات است.

انتهای پیام