شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان#زنجان

دستبند پلیس ابهر بر دستان سارق طلای کودکان

دستبند پلیس ابهر بر دستان سارق طلای کودکان نشست

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: سارق طلاهای کودکان از سوی ماموران انتظامی این شهرستان و با هماهنگی مقام قضایی، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمد مهدیخانی، روز سه‌شنبه افزود: این سارق پس از آخرین سرقت خود، طی یک عملیات غافلگیرانه از سوی ماموران کلانتری ۱۴ شهر هیدج، دستگیر و به مقر پلیس انتقال یافت.

وی اظهار داشت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت النگوی طلای دختر ۹ ساله‌ خود، موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و ماموران با بهره گیری از تجربه و توانایی‌های تخصصی خود موفق به شناسایی و دستگیری این سارق که مردی ۵۰ ساله بود شدند.  

مهدیخانی تصریح کرد: این سارق که سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پراید بوده با مشاهده دختربچه خردسال که به تنهایی مشغول دوچرخه‌سواری در بیرون از منزل بود از این فرصت استفاده کرده و با انبردست النگو کودک را بریده و با انجام سرقت بلافاصله از محل متواری می شود.  

 وی با بیان اینکه متهم پس از انتقال به مقر پلیس در بازجوی های فنی و تخصصی به عمل آمده به انجام ۳ فقره سرقت طلاهای کودکان در سطح این شهرستان اعتراف کرد، اظهار داشت: از این سارق دستگیر شده، تعداد ۲ عدد النگو و یک عدد گردنبند نیز کشف شد که پس از تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از والدین و بزرگترهای خانواده ها خواست در مراقبت از کودکان خود دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند فرزندان آنان به تنهایی در بیرون از خانه مشغول به بازی های کودکانه باشند.  

مهدیخانی افزود: متاسفانه برخی والدین بدون توجه به طلاهای همراه کودکان خود به آنان اجازه بازی در بیرون از خانه را می دهند که این فرصت خوب و مناسبی برای سارقان زیور آلات است تا دست به سرقت بزنند.

 وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در سریعترین زمان ممکن با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به منظور رسیدگی و انجام تحقیقات و اقدامات لازم قانونی گزارش کنند.

منبع: ایرنا