شهرخبر

زشت ترین حیوان جهان را بشناسید

زشت ترین حیوان جهان را بشناسید

یک مجله علمی تخصصی گزارشی از ماجرای کشف یک موجود عجیب دریایی منتشر کرد که مربوط به زشت ترین ماهی جهان است.

صدآنلاین| ساکنان منطقه گرینلند پس از جزر و مد دریا در سال ۱۸۳۳ یک ماهی کروی عجیب و غریب را در ساحل مشاهده کردند. کشف این ماهی عجیب دانشمندان را ترغیب کرد که مطالعه خودشان را روی آن آغاز کنند. آن‌ها با هدف مطالعه و کشف بیشتر روی این گونه عجیب آن را به مراکز تحقیقاتی در دانمارک منتقل کردند. دانشمندان این ماهی را به دلیل بیضی شکل بودن ماهی Himantolophus groenlandicus نامیدند.

به گفته وب سایت البیان، تد پساک زیست شناس در کتاب ماهی‌های دریایی اقیانوسی تأیید کرد که این ماهی اولین ماهی، ماهیگیر در جهان است که پس از آن انواع مختلفی را کشف کرد. تاکنون حدود ۱۷۰ گونه جدید از این ماهی متعلق به ۱۲ خانواده مختلف، که همه در اعماق دریا زندگی می‌کنند، کشف شده است.

دانشمندان گفتند که تنوع در اشکال در گونه‌های مختلف این ماهی متفاوت است، برخی حالت گرد و دیگری شکلی مسطح دارند و با خط و رشته پوشانده می‌شوند، اما این ماهی‌ها موجوداتی کاملاً منزوی هستند که در اعماق ۱۰۰۰ تا ۱۶ هزار پا زیر سطح آب زندگی می‌کنند.

نکته شگفت انگیز این است که گونه‌های جدید این ماهی تا امروز نیز دیده می‌شوند و هر نوع عجیب‌تر از نمونه قبلی خود است، اما صرف نظر از شکل آن، هر ماهی از این نوع که در اعماق دریا زندگی می‌کند، بدترین کابوس برای یک موجود کوچک در اقیانوس است.

دانشمندان این ماهی را صیاد نامیدند، زیرا این ماهی روشی منحصر به فرد برای شکار موجودات دیگر دارد. این ماهی در اعماق دریا، به شکلی منحصر به فرد و بسیار هیجان انگیز می‌درخشد، قسمت سر این ماهی به شکل میله ماهیگیری است که روشن می‌شود، در حالی که بدن او در تاریکی عمیق اقیانوس پنهان است، ماهی‌ها و حیوانات دیگر را با دندان‌های ترسناک خود طعمه قرار می‌دهد.

این ماهی با داشتن استراتژی عجیب شکار، ابزار‌های ماهیگیری عظیم و ترسناکی را ایجاد کرده که باعث می‌شود شکل ظاهری اش تا حد زیادی عجیب باشد و مجله National Geographic آن را به عنوان زشت‌ترین حیوان جهان معرفی کرده است.