شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج#مسئولیت

آلمانی‌ها خواهان محدود شدن دوران صدر اعظمی هستند


آلمانی‌ها خواهان محدود شدن دوران صدر اعظمی هستند

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر شهروندان آلمانی دوران صدر اعظمی "آنگلا مرکل" را طولانی می‌دانند و خواهان محدود شدن دوران این مسئولیت مهم در کشورشان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، پایان دوران 16 ساله صدر اعظمی مرکل در آلمان نزدیک می شود.

اخیرا بحث هایی از طرف مقامات حزب سبز و اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای کوتاه شدن دوران صدر اعظمی شکل گرفته است.

"آنالنا بائربوک"، نامزد صدر اعظمی حزب سبز آلمان خواستار محدودیت در دوران صدر اعظمی در این کشور شده و در این باره گفته است: ما باید محدودیت دوران صدر اعظمی را مد نظر قرار دهیم.

"برند آلتوسمن"، از مقامات حزب دموکرات مسیحی ایالت نیدرزاکسن آلمان خواستار محدود شدن دوران صدر اعظمی در آلمان از این پس شده است.

وی درخواست کرده که دوران صدر اعظمی به حداکثر 10 سال محدود شود.

این مقام آلمانی درخواست کرد که دوران قانونگذاری از 4 سال به 5 سال افزایش یافته و دوران صدر اعظمی هم حداکثر به ده سال محدود شود.

حزب لیبرال دموکرات هم اعلام کرده که می خواهد درخواست ها برای محدود کردن دوران صدر اعظمی را در مبارزات انتخاباتی خود وارد کند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی که به سفارش هفته نامه اشپیگل و از طرف موسسه سیوی انجام شده است هم نشان می دهد که 70 درصد شهروندان آلمانی خواستار محدودیت دوران صدر اعظمی در کشورشان هستند. البته طرفداران محدودیت دوران صدر اعظمی در آلمان هم به دو گروه تقسیم می شوند.

در کنار محدودیت دوران صدر اعظمی تمدید دوره قانونگذاری از 4 سال به 5 سال هم مد نظر برخی از شهروندان است.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که تعداد زیادی از شهروندان آلمانی خواهان این هستند که دوران صدر اعظمی حداکثر به دو دوره چهار ساله محدود شود. تنها 22 درصد شهروندان از تداوم قائل نشدن محدودیت برای دوران صدر اعظمی حمایت می کنند.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی و حزب سبز هر کدام 65 درصد طرفدار اعمال محدودیت برای دورن صدر اعظمی هستند. در بین طرفدارن حزب سوسیال دموکرات 67 درصد چنین دیدگاهی دارند.

بر این اساس حدود دو سوم شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که دوران صدر اعظمی مرکل طولانی شده است.

در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی حدود نیمی از شهروندان گفته اند که مرکل مدت طولانی در این سمت بوده است. در بین رای دهندگان حزب سوسیال دموکرات 66 درصد چنین دیدگاهی داشتند و در بین طرفداران حزب سبز 60 درصد این دوره را طولانی ارزیابی کردند.

در بین طرفداران احزاب دیگر هم تعداد بیشتری چنین دیدگاهی داشتند. در بین طرفداران حزب چپ 68 درصد، در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات 86 درصد و در بین طرفداران حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم 97 درصد بر این عقیده بودند که دوران صدر اعظمی مرکل خیلی طولانی بوده است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

در حالی که در بدنه حزب دموکرات مسیحی، "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی از محبوبیت بیشتری برخوردار بود، رهبران و مسئولان این حزب چند روز پیش در همایش مجازی خود رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

مقامات حزب سبز آلمان هم چند روز پیش به اتفاق آراء، "آنالنا باربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/