شهر خبر

انگلیس: ناتو تلاش می‌کند تا توانایی مقابله با تروریسم در افغانستان حفظ شود


انگلیس: ناتو تلاش می‌کند تا توانایی مقابله با تروریسم در افغانستان حفظ شود

خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز شده است اما وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید که ناتو و هم‌پیمانان این سازمان تلاش می‌کنند تا توانایی مقابله با تروریسم در این کشور حفظ شود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس اظهارداشت که ناتو هم پیمان‌های این سازمان تلاش می‌کنند تا اطمینان یابند که توانایی مقابله با تروریسم در افغانستان حفظ می‌شود.

وی در دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود افزود که دستاوردهای دو دهه گذشته در افغانستان به سختی کسب شده است بنابراین نباید از بین برود.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که آمریکا تمایل دارد تا برای رسیدن به پیشرفت در مذاکرات و رسیدن به یک راه حل سیاسی بین دولت افغانستان و طالبان همچنان ایفای نقش کند.

بلینکن اظهارداشت که باوجود خروج نظامیان آمریکایی اما تلاش می‌کنیم تا از مسیر دیپلماتیک برای پشرفت در مذاکرات و ایجاد راه حل سیاسی بین دولت افغانستان و طالبان به نتیجه برسیم.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا چندی قبل اعلام کرد که نظامیان آمریکایی از اول ماه می خروج از افغانستان را آغاز می‌کنند و تا یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی این روند تکمیل خواهد شد.

پس از آن نیز سازمان ناتو و انگلیس نیز اعلام کردند که نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

انگلیس حدود 750 نظامی در افغانستان دارد که بیشتر آنها به نیروهای امنیتی افغان آموزش و مشاوره می‌دهند.

انتهای پیام/.