شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#طالبان#افغانستان

خلیلزاد: جامعه بین‌المللی مخالف قدرت‌گیری طالبان از مسیر نظامی است


خلیلزاد: جامعه بین‌المللی مخالف قدرت‌گیری طالبان از مسیر نظامی است

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در سفر به کابل تاکید کرد که جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع تلاش طالبان برای کسب قدرت از مسیر نظامی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در دیدار با سیاسیون افغان گفت که نیروهای امنیتی افغانستان سرمایه ملی برای این کشور است و آمریکا نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در سفر روز گذشته‌اش به کابل با اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان همچنین برخی سیاسیون این کشور درباره روند صلح و خروج نیروهای خارجی از این کشور تبادل نظر کرد.

بر اساس بیانیه سفارت آمریکا در کابل، خلیلزاد در این دیدارها تاکید کرده است که جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع تلاش طالبان برای کسب قدرت از مسیر نظامی است.

بر اساس این بیانیه، نماینده ویژه آمریکا دیدگاهش را با مقامات و سیاسیون افغان برای تسریع دستیابی به توافق فراگیر و آتش‌بس دائمی مطرح کرده است.

نماینده ویژه آمریکا در دیدار با اشرف غنی و عبدالله نیز تاکید کرده است که تنها یک توافق از طریق مذاکره می‌تواند به بیش از 40 سال جنگ در افغانستان پایان دهد. ‌

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این دیدار گفته که روند صلح باید با واقعیت‌های جدید افغانستان متناسب باشد.

همچنین عبدالله رئیس شورای مصالحه افغانستان در دیدار با نماینده آمریکا، طالبان را مانع اصلی مذاکرات صلح دانسته است.

گفته می‌شود که شماری از رهبران جهادی و سیاسی و اعضای کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ افغانستان نیز در دیدار با خلیلزاد بر پایان جنگ افغانستان از مسیر مذاکره تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/.