شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سازمان ملل#یمن

شکست سفر فرستادگان سازمان ملل و آمریکا در امور یمن به عمان


شکست سفر فرستادگان سازمان ملل و آمریکا در امور یمن به عمان

منابع وابسته به  دولت نجات ملی یمن از شکست سفر فرستادگان سازمان ملل و امریکا در امور یمن به عمان برای متوقف کردن جنگ و از سرگیری مذاکرات سیاسی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در توییتی از ناکامی سفر فرستادگان سازمان ملل و امریکا در امور یمن به عمان برای توقف جنگ و از سرگیری مذاکرات سیاسی خبر داد.

العجری در توئیتی نوشت: «منابع رسانه‌ای اعلام کرده‌اند که فرستادگان سازمان ملل و آمریکا بی سر و صدا و بی نتیجه از مسقط بر گشتند، اما صحیح‌تر آن است که بگویند آنها دست‌خالی به مسقط آمدند و چیزی برای عرضه نداشتند.

ساعاتی پیش هم، «محمد عبدالسلام»، رئیس هیات مذاکره‌کننده انصارالله یمن تلویحا از مخالفت این گروه برای توقف نبردها در استان مارب خبر داده و گفته بود: «آنها درباره نبردی جزئی (نبرد مارب) سخن می‌گویند و محاصره سراسری یمن را رها کرده اند.»

عبدالسلام اظهار داشت: خلاصه کردن جنگ یمن به یک موضوع، مشکل را حل نمی کند بلکه آن را وخیم تر می‌کند و هیچ سودی در تحقق صلح ندارد و برعکس زمان جنگ را طولانی می‌کند.

مسقط، پایتخت عمان شاهد تحرکات بین‌المللی و منطقه‌ای برای توقف جنگ در یمن است. اخیرا «مارتین گریفیث»، فرستاده سازمان ملل به یمن و «تیم لیندرکینگ»، فرستاده آمریکا به یمن به مسقط سفر کرده و با مسؤولان عمانی دیدار کردند.

 

انتهای پیام/