شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

«زبان به مثابه معجزه» نقد می‌شود

«زبان به مثابه معجزه» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «زبان به مثابه معجزه» نوشته نوید کرمانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این نشست روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۱ صبح با حضور اعظم پویا، لیلا ذوالقدری، محمدعلی ایازی، مهرداد عباسی و امیر مازیار به صورت مجازی برگزار می‌شود. 

در خبر برگزاری این نشست آمده است: آثار نوید کرمانی از سال‌های پایانی قرن بیستم به این سو جای خود را در میان آثار متنوع و متکثر اسلام‌پژوهان غربی باز کرده ‌است. او را می‌توان در زمره محققانی دانست که طی چند دهه اخیر با فاصله گرفتن از روش تاریخی-انتقادی با نگاهی متفاوت به متون و منابع اسلامی می‌نگرند. نگاه کرمانی به اسلام و قرآن را می‌توان نگاهی ادیبانه و شاعرانه به متن مقدس و سنت پدیدآمده در پی آن برشمرد. او در کنار برخی محققان به‌ویژه آلمانی می‌کوشد به قرآن نه همچون متن و واقعیتی تاریخی که به‌مثابه مقوله و پدیده‌ای فرهنگی در تمدن اسلامی بنگرد. کرمانی علاوه بر تحصیل در رشته خاورشناسی و تخصص در مطالعات اسلام، با ادبیات، هنر و فلسفه اروپایی هم به‌خوبی آشناست. کرمانی در کتاب زبان به‌مثابه معجزه به «خواندنی» بودن قرآن و جنبه شفاهی آن - که برای غیرعرب‌زبانان و اروپاییان چندان قابل‌درک نیست - تأکید می‌کند و بر جذابیت تلاوت قرآن و زیبایی بی‌نظیر زبان عربی آن - که به هیچ زبان دیگری قابل‌ترجمه نیست - اصرار می‌ورزد.

کتاب «زبان به مثابه معجزه» درواقع چکیده‌ای است از رساله دکتری کرمانی و مشهورترین کتاب او یعنی خدا زیباست، که در زمره آثار تحسین‌شده و معتبر در حوزه مطالعات آکادمیک اسلام در دهه‌های اخیر به شمار می‌آید. این کتاب به همت نشر کرگدن منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام