شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دریاچه#روستای

اعلام کشف بقایای روستای عصر برنز زیر یک دریاچه

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بقایای روستای عصر برنز زیر یک دریاچه صورت گرفت.

جریان چیست؟

باستان شناسان بقایای یک روستا را در دریاچه لوسرن سوئیس کشف کرده اند. بقایای این روستاها مدت ها در بستر گلی رودخانه پنهان شده بود تا اینکه یک پروژه لوله کشی منجر به کشف نشانه هایی از وجود این روستا شد.

در مارس 2020، بدنبال کاوش در این دریاچه آثار سفالین و الوار کشف شدند که گروهی از باستان شناسان آنها را به عنوان آثار ماقبل تاریخ شناسایی کردند.

با بررسی دقیق مشخص شد این آثار به 1000 پیش از میلاد یعنی عصر برنز و زمانیکه سطح آب دریاچه پنج متر کمتر از وضعیت کنونی بوده تعلق دارند.

با ادامه کاوش ها در این محل و کنار هم گذاشتن شواهد کشف شده مشخص شد این الوارها درحقیقت بخشی از خانه هایی هستند که زمانی در کنار این دریاچه ساخته شده بودند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت «لوسرن» حدود 2000 سال قبل تر از آنچه پیش از این تصور می شد، ساخته شده است.

ساخت سکونتگاه های این چنینی در فاصله 5000 تا 500 سال پیش از میلاد رواج داشت. با توجه به سالم باقی ماندن آثار تاریخی ارگانیک همچون الوارهای لوسرن، مکان هایی که این آثار را در خود جای داده اند اطلاعات جدیدی درباره زندگی اروپایی ها در عصر برنز و عصر نوسنگی ارائه می دهند.

در سال 2011، بقایای خانه های ماقبل تاریخ اطراف آلپ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

اعلام کشف بقایای روستای عصر برنز زیر یک دریاچه