شهر خبر
گفت‌وگو|

عضو هیئت رئیسه مجلس: قول بایدن فایده ندارد؛ توافق وین باید به تصویب مجلس برسد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانیم همانند برجام، برخی اجازه ندهند تا مذاکره‌کنندگان سیاست‌های نظام را در مذاکرات اجرا کنند، البته به طور حتم توافق وین باید به تصویب مجلس برسد و برای ما قول بایدن و یا هر فرد دیگری در مذاکرات فایده‌ای ندارد.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه باید رفع کامل همه تحریم‌های اولیه در مذاکرات وین مدنظر قرار گیرد، گفت: همه تحریم‌های دوره ترامپ، تحریم‌های دوره اوباما، تحریم‌های حقوق بشری و هسته‌ای باید در جریان مذاکرات وین برداشته شود.

وی با بیان اینکه پس از برداشتن تحریم‌ها علیه ایران باید راستی‌آزمایی مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: چانه‌زنی برای برداشتن برخی از تحریم‌ها در وین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و تیم مذاکره‌کننده باید دقت لازم را در این مذاکرات داشته باشند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در همین مذاکرات باید مشخص شود که آیا تیم مذاکره‌کننده ما و در رأس آن آقای ظریف تابع سیاست‌های نظام هستند و یا خیر؟

وی تاکید کرد: ما نگرانیم همانند برجام، برخی اجازه ندهند تا مذاکره‌کنندگان سیاست‌های نظام را در مذاکرات اجرا کنند، البته به طور حتم توافق وین باید به تصویب مجلس برسد و برای ما قول بایدن و یا هر فرد دیگری در مذاکرات فایده‌ای ندارد.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: قطعا مجلس بر این نکته تاکید خواهد کرد که توافق صورت گرفته در وین باید تضمین کننده تمامی جوانب سیاست‌های اعلامی نظام باشد.
 

انتهای پیام/