شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#قیمت#پژو پارس

قیمت جدید پژو پارس بعد از تصمیم اخیر شورای رقابت

براساس اعلام شورای رقابت ، قیمت خودروهای ایران خودرو حدود ۸/۲ درصد گران تر از قبل می‌شود. با این اوصاف قیمت پژو پارس سال که یکی از پرفروش‌ترین محصولات ایران خودروست نسبت به فروردین ماه چقدر گران‌تر می‌شود؟

خودرو قیمت جدید پژو پارس بعد از تصمیم اخیر شورای رقابت

افزایش قیمت خودرو در سال ۹۹ هر سه ماه یک‌بار انجام شد، اما شورای رقابت در زمستان سال گذشته قیمت خودروهای دو شرکت سایپا و ایران خودرو را تغییر نداد و قرار شد افزایش قیمت خودروهای این دو کارخانه خودرو سازی در سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

بر این اساس شورای رقابت در جلسه ای تکلیف افزایش قیمت خودرو در فصل اول سال ۱۴۰۰ را روشن کرد و قرار است قیمت محصولات ایران خودرو ۸.۲ درصد و قیمت محصولات سایپا نیز ۸.۹ درصد گرانتر شود.

البته همه کسانی‌که تا پایان سال ۱۳۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و پیش پرداخت داشته اند و مشمول دریافت سود نیستند،این افزایش قیمت شامل آنها نمی شود.

افزایش ۸/۲ درصدی قیمت پژو پارس

قیمت پژو پارس سال در کارخانه حدود ۱۲۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است که اگر ۸/۲ درصد افزایش قیمت داشته باشد قیمت آن در کارخانه به رقم ۱۳۲ میلیون تومان نزدیک می شود. این خودرو در حال حاضر در بازار خودرو با قیمت ۲۱۰ میلیون تومان فروخته می شود.

قیمت پژو پارس اتوماتیک در کارخانه حدود ۱۸۷ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان است که با افزایش قیمتها به رقم ۲۰۳ میلیون تومان نزدیک می شود. این خودرو هم در بازار خودرو با قیمت ۳۲۸ میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت پژو پارس دو گانه سوز در کارخانه حدود ۱۲۷ میلیون تومان است که با حساب ۸/۲ درصد افزایش قیمت این خودرو در کارخانه حدود ۱۳۷ میلیون تومان می شود. قیمت این خودرو در بازار حدود ۲۲۵ میلیون تومان است.

پژو پارس tu۵ در کارخانه با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان فروخته می شود که با قیمتهای جدید قیمت این خودرو هم به رقم ۱۳۷ میلیون تومان نزدیک می شود. این خودرو در حال حاضر در بازار آزاد حدود ۲۴۲ میلیون تومام قیمت دارد.

منبع: کاماپرس