شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#میدان نفتی#وزیر نفت

عراق سهم اکسون موبیل در یک میدان نفتی راخریداری می‌کند


عراق سهم اکسون موبیل در یک میدان نفتی راخریداری می‌کند

وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش قصد دارد ۳۲.۷ درصد سهم شرکت اکسون موبیل را در در میدان قرنه غربی۱ با همکاری شرکت نفت دولتی بصره خریداری کند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق اعلام کرد کشورش در فکر خرید سهم شرکت اکسون موبیل در میدان نفتی قرنه غربی 1 از طریق شرکت نفت دولتی بصره است.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، در یک کنفرانس خبری با اشاره به میدان نفتی بزرگ مجنون در جنوب این کشور گفت: وزارت نفت در حال مذاکره با شرکت نفت بصره برای مالکیت سهم شرکت اکسون در قرنه غربی 1 و رهبری این پروژه است مانند آنچه برای میدان نفتی مجنون اتفاق افتاد».

 عراق ماه گذشته اعلام کرده بود که شرکت اکسون موبیل قصد دارد 32.7 درصد سهم خود را در در میدان قرنه غربی 1 به فروش برساند و وزارت نفت مذاکرات خود را با شرکت‌های نفت آمریکایی برای خرید احتمالی آن آغاز کرده است.

 عبدالجبار همچنین گفت توسعه میدان گازی منصوریه در نزدیکی مرز ایران احتمالا 2.1 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

 شرکت سینوپک چین ماه گذشته معامله‌ای را برای توسعه این میدان با همکاری شرکت نفت میدلند عراق برنده شده بود.

 عبدالجبار همچنین اضافه کرد انتظار ندارد قیمت نفت تا کمتر از 65 دلار در هر بشکه کاهش یابد و قیمت پایین‌تر نفت نباید پس از افزایش تولید اوپک پلاس از ماه مه، باعث نگرانی باشد.

 عراق به عنوان بخشی از طرح خود جهت تقویت تولید گاز قصد دارد 3 میلیارد دلار در شرکت گاز بصره برای 5 سال آینده جهت افزایش 40 درصدی ظرفیت تولید تا 1.4 میلیارد فوت مکعب در روز سرمایه‌گذاری کند.

  انتهای پیام/98