شهرخبر

رونمایی از اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی»/*خدمات «مرکز مشاوره اسلامی آیه»

رونمایی از اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی»/*خدمات «مرکز مشاوره اسلامی آیه»

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است.

 نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است، بنا بر اعلام معاونت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز نخست نمایشگاه مجازی قرآن کریم بازدید میلیونی به ثبت رسیده است. در ادامه این گزارش به مهمترین اتفاقات در روز دوم نمایشگاه مجازی قرآن خواهیم پرداخت:

***رونمایی از اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی»

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان مهاد با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این موسسه در زمینه تولید بازی، انیمیشن و اپلیکیشن‌های موبایل، گفت: پروژه دانش‌بنیان اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» مجموعه‌ای از بازی‌ها و قصه‌های تعاملی بوده که به ۱۵ زبان بین‌المللی تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، حمید افسری مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان مهاد که با اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» در نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور دارند، درباره فعالیت این موسسه اظهار کرد: موسسه دانش‌بنیان مهاد ۱۵ سال است که در زمینه تولید بازی، انیمیشن و اپلیکیشن‌های موبایل فعالیت می‌کند.

وی افزود: کار ایده‌پردازی پروژه دانش‌بنیان اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و به تازگی کار نشر آن حتی خارج از کشور انجام شده است؛ تاکنون ۸۰ هزار مخاطب فعال داشته‌ایم و ۲۵۰ هزار مخاطب هم محصول را مشاهده و نصب کرده‌اند.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان مهاد گفت: پروژه دانش‌بنیان اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» مجموعه‌ای از بازی‌ها و قصه‌های تعاملی است که به ۱۵ زبان بین‌المللی تولید شده و در حال حاضر در داخل و خارج از کشور در حال انتشار است.

افسری تاکید کرد: ویژگی خاص اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» این است که برای کودکان ۶ تا ۹ سال طراحی شده است؛ مخاطب می‌تواند در یک کتاب سه بعدی تعاملی، داستان پیامبران را مشاهده کرده، خودش تعامل کند و به جای پیامبران ماموریت‌ها را انجام دهد و قصه را با نقش‌آفرینی خودش به پایان برساند.

وی ادامه داد: شرایطی فراهم شده تا این محصول (اپلیکیشن قصه‌های قرآنی) با ده قصه رایگان در اختیار تمام مخاطبین این اپلیکیشن و کسانی که از نمایشگاه مجازی قرآن کریم بازدید می‌کنند، قرار بگیرد؛ همچنین مخاطبین می‌توانند در بخش مسابقه شرکت کنند و از جوایزی که معاونت نمایشگاه در نظر گرفته، بهره‌مند شوند.

مدیرعامل موسسه دانش‌بنیان مهاد خاطرنشان کرد: در اپلیکیشن «قصه‌های قرآنی» ۲۰ قصه وجود دارد؛ همچنین تعدادی مسابقه در درون قصه‌ها وجود دارد؛ ما به‌مناسبت برگزاری این نمایشگاه نیمی از قصه‌ها یعنی ۱۰ قصه را رایگان کرده‌ایم و بخش مسابقه هم براساس همین قصه‌ها برگزار می‌شود.

***خدمات «مرکز مشاوره اسلامی آیه» در نمایشگاه مجازی قرآن کریم

مدیر مرکز مشاوره اسلامی آیه به تشریح فعالیت‌های این مرکز در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداخت و گفت: در بخش آموزش ۱۵ دوره را با مدت زمان‌های مختلف برگزار می‌کنیم.

سیداحمد طباطبایی مدیر مرکز مشاوره اسلامی آیه که با ارائه خدمات مختلفی در نمایشگاه مجازی قرآن کریم حضور دارند، درباره فعالیت این مرکز اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز تخصصی روانشناسی تخصصی در تهران وجود نداشت، مرکز مشاوره اسلامی آیه با مجوز مراجع ذیصلاح در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد تا پناهگاه خانواده‌های متدین و مذهبی در حوزه مشاوره و روانشناسی باشد.

وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر دوره‌های مختلف روانشناسی را با رویکرد اسلامی برگزار کرده‌ایم؛ در پایان این دوره‌ها مدارک معتبر پایان دوره نیز ارائه شده است که بسیاری از شرکت‌کنندگان با همین مدارک در مراکز علمی و مدارس مشغول به فعالیت شده‌اند.

مدیر مرکز مشاوره اسلامی آیه با اشاره به اینکه در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، دوره‌های مختلفی را با رویکرد اسلامی برگزار می‌کنیم، گفت: در این دوره‌ها از اساتیدی (طلبه‌های حوزه علمیه) با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکترای روانشناسی استفاده شده است.

طباطبایی تصریح کرد: در بخش آموزش ۱۵ دوره را با مدت زمان‌های مختلف برگزار می‌کنیم که به‌دلیل برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن، این دوره‌ها با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مشاوره در حیطه‌های ازدواج، خانواده، فرزندپروری، اختلالات بالینی مشاوره ارائه می‌شود؛ نکته مهم این است که ۳۰ دقیقه ابتدایی مشاوره‌ها تا ۱۰ روز برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم رایگان خواهد بود.

***خدمات ویژه اپلیکیشن «فیدیبو» در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم

مدیر روابط عمومی اپلیکیشن «فیدیبو» به تشریح خدمات این مجموعه در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم پرداخت.

مهدی محب‌علی مدیر روابط عمومی اپلیکیشن «فیدیبو» که با این اپلیکیشن خدماتی را در نمایشگاه مجازی قرآن ارائه می‌دهند، درباره فعالیت فیدیبو اظهار کرد: از سال ۹۳ فعالیت خودمان را شروع کرده‌ایم و در حال حاضر در زمینه فروش کتاب صوتی و الکترونیکی، پادکست و مجله الکترونیکی فعالیت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی نمایشگاه قرآن هم حضور داشته‌ایم، گفت: در این دوره به‌صورت ویژه در خدمت بازدیدکنندگان از نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم هستیم.

مدیر روابط عمومی اپلیکیشن «فیدیبو» تصریح کرد: فیدیبو این امکان را فراهم کرده تا تمامی بازدیدکنندگان نمایشگاه مجازی قرآن کریم بتوانند از بین ۱۰ کتاب که در اپلیکیشن قرار دارد، به‌عنوان هدیه دو کتاب را به‌صورت رایگان دریافت کنند.

محب‌علی با بیان اینکه برای تمامی کتاب‌های مذهبی و قرآنی ۴۰ درصد تخفیف گذاشته‌ایم، در پایان خاطرنشان کرد: در هر روز اشتراک سه ماهه «فیدی پلاس» به ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان اهدا خواهد شد.

***برنامه‌های مرکز علوم اسلامی (نور) در نمایشگاه مجازی قرآن

مدیر اداره بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) گفت: نمایشگاه مجازی قرآن، تجربه جدیدی خواهد بود و برنامه‌ریزی متفاوتی نسبت به قبل را می‌طلبد. مرکز نور در نمایشگاه امسال نیز شرکت کرده و ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این ماه مبارک ارائه می‌کند.

محمد حسین اصلانی، مدیر اداره بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) اظهارداشت: با توجه به اینکه مرکز نور تولید کننده محصولات فناورانه در موضوع منابع علوم اسلامی و انسانی است، لزوم عرضه و نشر مناسب آن‌ها برای مخاطبان، از مهم‌ترین وظایف مرکز محسوب می‌شود. یعنی همانطور که تولید یک محصول برای رفع نیاز جامعه علمی و تسریع در تولید علم بسیار مهم و با ارزش است، به همان اندازه در دسترس قرار گرفتن آن محصول و رسیدن آن به مخاطبین هم ارزشمند و راهبردی است. به همین جهت در معاونت بازرگانی و خدمات فرهنگی، اداره‌ای برای سیاستگذاری و انجام این مهم فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به حضور این مرکز در نمایشگاه مجازی قرآن گفت: مرکز نور همواره در نمایشگاه‌های قرآن کریم حضور داشته و به ارائه محصولات خود می‌پرداخته است. بخشی از کاربران ما در نمایشگاه‌ها به جستجو و کسب اطلاع از تاز‌های نور می‌پردازند. اما با توجه به شرایط خاص و ویژه‌ای که به خاطر شیوع بیماری کرونا در سطح کشور به وجود آمده، امسال نمایشگاه قرآن کریم به صورت مجازی برگزار شده است. طبیعی است که نمایشگاه مجازی، تجربه جدیدی خواهد بود و برنامه‌ریزی متفاوتی نسبت به قبل را می‌طلبد. مرکز نور در نمایشگاه امسال نیز شرکت کرده و ویژه برنامه‌هایی به مناسبت این ماه مبارک ارائه می‌کند.

اصلانی ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های ما در نمایشگاه قرآن کریم شامل پیشخوان برخط نرم‌افزار‌های نور (ابر نور) به آدرس (abrenoor.ir) با دسترسی به ۲۱۹ نرم‌افزار رومیزی، با تخفیف ۴۰ درصد در اختیار کاربران خواهد بود. کافی است در این سایت عضو شده و اشتراک مورد نظر خود را با تخفیف خریداری نمایند. ویژگی منحصر به فرد این سایت اجرای نرم‌افزار‌ها بدون نیاز به نصب و فعال سازی و به صورت برخط در هر زمان و در هر سخت افزاری (موبایل یا رایانه و ...) است.

وی گفت: طرح همراهان نور یکی از طرح‌های محبوب کاربران نور است که با استقبال خوبی از طرف ایشان مواجه شده است. در این طرح کاربر می‌تواند ۹۵ نرم‌افزار را یک جا بر روی هارد یا رایانه قابل حمل خود داشته و استفاده نماید. این طرح در مدت نمایشگاه مجازی قرآن با ۳۵ درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

اصلانی هچنین تصریح کرد: فروشگاه اینترنتی نور (نورشاپ) به آدرس (www.noorshop.ir) نیز نرم‌افزار‌های قرآنی خود را با حداکثر ۵۰ درصد تخفیف به مخاطبین عرضه می‌نماید. نرم‌افزار‌های جامع تفاسیر نور، دانشنامه علوم قرآن (مشکات ۲)، دانشنامه تفسیر طبری، دانشنامه تفسیر صافی، فرهنگ موضوعی تفسیر تبیان و المیزان شامل تخفیف خواهند بود.

مدیر اداره بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) افزود: نرم‌افزار اندرویدی و ویندوزی کتابخوان همراه نور (www.hamrahnoor.ir) که دسترسی به بیش از ۳۲ هزار جلد کتاب را به کاربران ارائه نموده است، در طول نمایشگاه قرآن کریم تا ۴۰ درصد تخفیف به عرضه کتاب دیجیتالی می‌پردازد. همانطور که می‌دانید این نرم‌افزار بیش از ۳۰۰۰ جلد کتاب رایگان عرضه می‌نماید و برای دیگر کتاب‌ها نیز این تخفیف را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/