شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#لندن#چین#انگلیس#وزیر خارجه

در جریان نشست روز سه شنبه «گروه هفت» مطرح می‌شود؛

لندن خواستار مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می شود

لندن خواستار مقابله با تهدیدهای چین و روسیه می شود

وزیر خارجه انگلیس در یک بیانیه‌ با اشاره به ریاست این کشور بر گروه هفت، این دوره را یک فرصت مناسب برای متحد ساختن جوامع دموکراتیک در برابر چالشهای مشترک و تهدیدهای در حال ظهور خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، انگلیس روز سه شنبه در نشست گروه هفت خواهان اقدام قاطع کشورهای عضو گروه هفت برای حراست از دموکراسی‌ها علیه تهدیدات جهانی مشابه با تهدیدات برخاسته از جانب روسیه و چین است.

«دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در دومین روز نشست وزرای خارجه گروه هفت که با هدف تعیین محورهای نشست سران در ماه ژوئن در لندن در حال برگزاری است، هدایت گفتگوها میان اعضای گروه هفت کشور ثروتمند جهان را در حوزه تهدیدات علیه دموکراسی، حقوق بشر و آزادی‌ها برعهده خواهد داشت.

این مقام انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ریاست انگلیس بر گروه هفت فرصتی برای کنارهم آوردن جوامع دموکراتیک و آزاد و نمایش وحدت در زمانی است که بیش از پیش ضرورت مقابله با چالشهای مشترک و تهدیدهای در حال ظهور احساس می‌شود.

گفتنی است که انگلیس علاوه بر اعضای گروه هفت (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، ایالات متحده) از وزرای استرالیا، هندوستان، آفریقای جنوبی و کره جنوبی برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.

انگلیس این نخستین نشست رو در روی اعضای گروه هفت ظرف دوسال گذشته را فرصتی برای تقویت حمایتها از نظام بین المللی می بیند که نفوذ اقتصادی چین و فعالیت‌های به زعم لندن بدخواهانه را تهدیدی علیه این نظام تلقی می‌کند.

مذاکرات روز سه شنبه همچنین به موضوع کودتا در میانمار خواهند پرداخت و خواستار اقدام قاطع‌تر علیه شورای نظامی حاکم در میانمار در قالب تمدید تحریم‌ها و حمایت از تحریم تسلیحاتی و افزایش کمک‌های بشردوستانه شدند.

در این نشست، پیرامون روسیه از جمله نحوه مقابله با مانورهای نیروهای نظامی در مرز اوکراین و حبس «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت کرملین گفتگو خواهد شد. راب روز یکشنبه ادعا کرد که او خواهان آنست گروه هفت یک گروه تکذیبیه مشترک را برای مقابله با تبلیغات و نشر اطلاعات جعلی از سوی روسیه راه اندازی کنند.